| ||||||||||||
Ρόλο πρωταγωνιστικό αναλαμβάνει το Ισραήλ. Με σαφέστατες πλέον κινήσεις! Στόχος η εκμετάλλευση των τεράστιων κοιτασμάτων φυσικού αερίου που έχουν εντοπιστεί στη θαλάσσια περιοχή του Αιγαίου. | ||||||||||||
Όπου σημαντικό ρόλο έχει ο καθορισμός των ΑΟΖ, των Αποκλειστικών Οικονομικών Ζωνών. Και για τα ελληνικά συμφέροντα μεγάλη, κρίσιμη σημασία έχει το Καστελλόριζο. Ήδη γίνονται επαφές με την Κύπρο, την Αίγυπτο και τη Λιβύη, ενώ πρόσφατα ήρθε, χωρίς να ανακοινωθεί, ο αντιπρόεδρος της αιγυπτιακής κυβέρνησης. Στους σχεδιασμούς που έχουν γίνει περιλαμβάνεται η κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου μέσω Κύπρου, Αιγύπτου και Ελλάδας στην Ευρώπη (!), χωρίς να περνάει από την Τουρκία. Γι' αυτό και η μάχη που δίνει η Άγκυρα για να μην υπολογιστεί το Καστελλόριζο ότι έχει υφαλοκρηπίδα, και επομένως δεν μπορεί να υπολογιστεί στον καθορισμό των ορίων των ΑΟΖ, που αν υποθετικά συνέβαινε, δεν θα είχε η Ελλάδα θαλάσσια επαφή με την Κύπρο! «Κούφια λόγια» Λόγια πολλά, φιλοφρονήσεις περισσότερες, «θα» αρκετά ακούσαμε από τον κινέζο πρωθυπουργό, αλλά... φως δεν είδαμε, τίποτε συγκεκριμένο δεν γευθήκαμε. Αδειανό έμεινε το χέρι που απλώσαμε... καθυστερημένα είναι η αλήθεια, αφού προηγουμένως ο Γιώργος Παπανδρέου ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης αλλά και ως πρωθυπουργός πήγε κόντρα στη συμφωνία που είχε υπογράψει ο Καραμανλής και άνοιγε στην Κίνα τον δρόμο του... μεταξιού - της Ευρώπης μέσω Ελλάδας. Πέρα από τις θετικές για την Ελλάδα αναφορές του κινέζου πρωθυπουργού κ. Γουέν Τζιαμπάο, το κουράγιο, που κι αυτός α λα Ρεν και Γιούνκερ μάς ευχήθηκε, ότι θα τα καταφέρουμε, χωρίς όμως να ρίξει στο δισάκι του Γιώργου κανένα γουάν, καμιά εξαγγελία για υλοποίηση κάποιας συγκεκριμένης επένδυσης ή επέκταση των ήδη συναφθεισών δεν έγινε. Αντίθετα, εκεί που περιμέναμε χρήμα ζεστό, κινεζικά δισ., ο κ. Τζιαμπάο ζήτησε τα εκατομμύρια (άλλοι μιλούν για 25, άλλοι για 20 κι άλλοι για κάτω από 10) που, λέει, του χρωστάμε από επιστροφή ΦΠΑ, αν και επιχειρηματικοί κύκλοι του Πειραιά υποστηρίζουν ότι δεν δικαιούνται οι Κινέζοι επιστροφή ΦΠΑ, αφού καμιά επένδυση δεν έχουν κάνει. Τώρα, ποια είναι η αλήθεια, ο Ανωμερίτης, ως πρόεδρος του ΟΛΠ, ξέρει. Και εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι πολλά ερωτήματα προκάλεσε η ματαίωση της προγραμματισμένης επίσκεψης του κινέζου πρωθυπουργού στον ΟΛΠ και της συνάντησης με τον Ανωμερίτη. Λέγεται ότι η ματαίωση ήταν για να υπογραμμιστεί η κινεζική δυσαρέσκεια για τη μη καταβολή των οφειλόμενων από επιστροφή ΦΠΑ. Όμως καλά, για 25... ψωροεκατομμύρια καίγονται οι Κινέζοι; Εδώ δήλωσαν ότι θα αγοράσουν ελληνικά ομόλογα, ότι έχουν δισεκατομμύρια, τα 25 εκατ. τούς λείπουν; Αντί να πει ο κ. Τζιαμπάο στον Παπανδρέου, όποτε έχετε μας τα δίνετε, τώρα που έχετε δυσκολίες σάς διευκολύνουμε. Ερωτήματα επίσης δημιούργησε το γεγονός ότι ΚΑΜΙΑ κουβέντα, σύμφωνα με εγκυρότατες πληροφορίες, δεν έγινε για το Θριάσιο, τον εμπορευματικό σταθμό του ΟΣΕ. Ούτε για παραχώρηση προβλήτας στο νέο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Και φαίνεται ότι έχουν δίκιο αυτοί που λένε ότι οι Κινέζοι ζητάνε περισσότερα απ' ό,τι τους δίνουμε... Κι αυτό επιβεβαιώνει το γεγονός ότι οι Κινέζοι ΑΠΑΙΤΟΥΝ να μην έχουν ανταγωνιστή στο λιμάνι του Πειραιά. Δηλαδή να μη συνεργαστεί ο ΟΛΠ με την ανταγωνίστρια της Cosco, την MSC, μεγάλη εταιρεία διακίνησης κοντέινερ, που είναι ο κυριότερος πελάτης του ΟΛΠ σήμερα, αλλά και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Σκληροί παίκτες Για να μην τρέφουμε αυταπάτες, οι Κινέζοι έχουν το όνομα στη διεθνή αγορά ότι είναι οι πιο σκληροί παίκτες. Και δεύτεροι έρχονται οι Άραβες. Και το έχουμε διαπιστώσει στην πράξη για τους δεύτερους. Τριάντα χρόνια τώρα όλο περιμένουμε να 'ρθουν πετροδολάρια και ακόμα τα περιμένουμε... Να δούμε, τουλάχιστον, μήπως έρθουν τώρα από το Κατάρ... Κρατάμε πάντως μικρά καλάθια... |
Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010
Πρωταγωνιστικό ρόλο αναλαμβάνει το Ισραήλ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου