Σάββατο, 3 Σεπτεμβρίου 2011

Γέμισε ξανά αγανακτισμένους το Σύνταγμα


Ξαναγέμισε απόψε το Σύνταγμα από τους «αγανακτισμένους «που ανταποκρίθηκαν στο νέο ραντεβού που είχε δοθεί για τις 7 μμ.
Γύρω στις 8 το απόγευμα ενώθηκαν με τους αγανακτισμένους πολίτες, φοιτητές από το πολυτεχνείο, το χημικό και το μαθηματικό οι οποίοι νωρίτερα είχαν πραγματοποιήσει πορεία από τα Προπύλαια.
Η πλατεία Συντάγματος έχει γεμίσει κόσμο, ενώ η αστυνομία κρατά διακριτική στάση. Κλειστές παραμένουν η Όθωνος και η Αμαλίας. Γενικά κυριαρχεί ηρεμία, οι σκηνές έχουν εξαφανιστεί αλλά τα πλακάτ παραμένουν στα ίδια σημεία.
Μουσικές συντροφεύουν τους αγανακτισμένους, οι οποίοι στις 9 το βράδυ είχαν προγραμματίσει συνέλευση για το μέλλον των κινητοποιήσεών τους.
«Η 3η Σεπτέμβρη είναι μια ημερομηνία, που μπορούμε να οικειοποιηθούμε αποδίδοντας της το πραγματικό νόημα, αυτό των λαϊκών αναγκών, διαχρονικά», αναφέρεται σε ανακοίνωση που υπογράφει η Λαϊκή Συνέλευση Πλατείας Συντάγματος.  «Είναι μια ημερομηνία ορόσημο [...] η ημέρα, που μας θυμίζει την ματαίωση των πόθων του λαού για δημοκρατία, ελευθερία και αξιοπρέπεια [...]τα ψέματα και τον εμπαιγμό των εκάστοτε κυβερνώντων», σημειώνεται στο κείμενο.
Τίθεται ως στόχος η «ανατροπή της κυβέρνησης, της τρόικα και του συνόλου του πολιτειακού και οικονομικού συστήματος», καθώς σύμφωνα με τη Λαϊκή Συνέλευση αποτελεί προαπαιτούμενο για την άμεση δημοκρατία και τη λαϊκή κυριαρχία.
Την επόμενο Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου, οι «Αγανακτισμένοι» της Θεσσαλονίκης προγραμματίζουν συλλαλητήρια στους δρόμους γύρω από τη ΔΕΘ, προκειμένου να υποδεχθούν τον πρωθυπουργό με το σύνθημα «είστε ανεπιθύμητοι».

Κόκκινος συναγερμός για θερμό επεισόδιο στο Αιγαίο!


  • Πυρετός στις Ένοπλες Δυνάμεις με επισκέψεις των αρχηγών ΓΕΕΘΑ και ΓΕΣ σε κρίσιμες μονάδες, εν όψει των αεροναυτικών ασκήσεων των γειτόνων. 

Έντονος προβληματισμός και ανησυχία επικρατούν στους στρατιωτικούς κύκλους του υπουργείου Εθνικής Άμυνας από τις κινήσεις της Τουρκίας το τελευταίο διάστημα και τις απειλές που έχει εκτοξεύσει λόγω της έναρξης των ερευνών στην ΑΟΖ της Κύπρου.

Σύμφωνα με ανώτατος αξιωματικούς, οι οποίοι έχουν τεράστια εμπειρία στο πως κινείται η Τουρκία, η Άγκυρα επιχειρεί να στήσει σκηνικό έντασης κα κλίμα προβοκάτσιας στο Αιγαίο εν όψει του Οκτωβρίου.

Το στοιχείο που τους προβληματίζει ιδιαίτερα και γι αυτό έχουν ενημερώσει και τις ηγεσίες των υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών, είναι οι αεροναυτικές ασκήσεις που έχουν προγραμματίσει οι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις για την συγκεκριμένη χρονική περίοδο στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο.

Στους πεζοναύτες

Στο πλαίσιο αυτό φαίνεται ότι εντάσσονται οι πρόσφατες επισκέψεις τόσο του αρχηγού ΓΕΕΘΑ πτέραρχου Γιάννη Γιάγκου στον πεζοναύτες και στην 111 Πτέρυγα Μάχη στη Νέα Αγχίαλο, όσο και του αρχηγού ΓΕΣ αντιστράτηγου Φραγκούλη Φράγκου στην περιοχή ευθύνης της 95 ΑΔΤΕ (Ρόδος), όπου ενημερώθηκαν για θέματα προσωπικού και επιχειρησιακά θέματα και έδωσαν κατευθύνσεις και οδηγίες στους διοικητές και στο προσωπικό των Μονάδων.

Τα στοιχεία αυτά, αλλά και άλλα που δεν μπορούν να δημοσιοποιηθούν, συνηγορούν στο ότι οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις προετοιμάζονται για την αντιμετώπιση «θερμού επεισοδίου» που τυχόν θα επιχειρηθεί να προκληθεί από την Τουρκία σε οποιοδήποτε σημείο του Ελλαδικού χώρου εν όψει της έναρξης ερευνών για φυσικό αέριο εντός των χωρικών υδάτων της Κύπρου στα σύνορα με το Ισραήλ.

Ο τουρκικός Στόλος ανακοίνωσε ότι θα βγει για «γυμνάσια» στο Αιγαίο και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιο-ανατολικής Μεσογείου.

Στο υπουργείο Άμυνας υπάρχει αυξημένη επαγρύπνηση και εξετάζουν όλα τα δεδομένα, καθώς τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Ε.Ε. δεν αποκλείουν τυχόν αντίδραση της Τουρκίας ακόμη και με στρατιωτικά μέσα στις από κοινού έρευνες της Κύπρου και του Ισραήλ για ανεύρεση κοιτασμάτων φυσικού αερίου την ευρύτερη θαλάσσια περιοχή των δύο χωρών.

Παρ’ όλα αυτά, τόσο η Ουάσινγκτον όσο και οι Βρυξέλλες, αλλά και η Μόσχα εμφανίζονται να μην είναι διατεθειμένες να αποδεχθούν τις τουρκικές αξιώσεις και να παρεμποδίσουν τις έρευνες που έχουν προγραμματισθεί να ξεκινήσεις στις αρχές Οκτωβρίου. Απεναντίας, τις ενθαρρύνουν. Ενδεικτικές του κλίματος είναι και οι πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Μπεγλίτη, ότι «η Τουρκία συνεχίζει να συμπεριφέρεται ως χώρα που μπορεί να κινείται εκτός διεθνούς πλαισίου κανόνων και υποχρεώσεων. Ο καθένας αναλαμβάνει την ευθύνη των επιλογών του και η Ελλάδα τη δική της».

Εφημ. «Δημοκρατία»

Ο "χρυσός αιώνας" του Περικλή αναβιώνει... ηλεκτρονικά στην Ισλανδία



Οι Ισλανδοί πολίτες γράφουν... ιστορία, διαμορφώνοντας τον καταστατικό χάρτη της χώρας τους μέσω Facebook, Twitter, Youtube και μιας ειδικής ιστοσελίδας. Η άμεση Δημοκρατία του αθηναϊκού χρυσού αιώνα ξαναγεννιέται, πολύ μακριά από το λίκνο της, στην... παγωμένη Ισλανδία, όπου μετά το πολιτικό-οικονομικό σοκ του 2008, οι πολίτες συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση του νέου Συντάγματος της χώρας. 

Αφού έσυραν τον πρώην πρωθυπουργό Γκέιρ Χάαρντε στα δικαστήρια με την κατηγορία της βαριάς αμέλειας στην τραπεζική κρίση και αρνήθηκαν να αποζημιώσουν τις αγγλικές και ολλανδικές τράπεζες για την επενδυτική φούσκα Icesave, οι 320.000 Ισλανδοί συμμετέχουν στη σύνταξη του νέου Συντάγματος για μεγαλύτερη διαφάνεια και ανάληψη ευθύνης από τους πολιτικούς αλλά και τους πολίτες.


Η οικονομική κρίση που οδήγησε την Ισλανδία στην κατάρρευση είχε ως συνέπεια ο "λαός των ψαράδων" να αφυπνιστεί και να επαναστατήσει, όχι όμως βγαίνοντας στους δρόμους, αλλά παίρνοντας το μέλλον του στα χέρια του.

Το ισχύον Σύνταγμα της χώρας έχει αλλάξει επτά φορές μετά την ανεξαρτητοποίηση της χώρας από τη Δανία το 1944, ωστόσο οι βασικές του αρχές δεν έχουν αλλάξει από το 1874. Εδώ και δύο χρόνια είχαν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την αναθεώρησή του, ενώ η δημόσια διαβούλευση ξεκίνησε στις 6 Απριλίου, όταν ανέλαβε επισήμως τα καθήκοντά του το Συνταγματικό Συμβούλιο, μια 25μελής ομάδα πολιτών που εξελέγησαν από τον λαό και διορίστηκαν από τη Βουλή να μελετήσουν και να παρουσιάσουν το νέο νομοθέτημα.

Η ομάδα αυτή δεχόταν καθημερινά μέχρι τις 29 Ιουλίου τα σχόλια και τις προτάσεις των συμπατριωτών τους μέσω ίντερνετ, που έφτασαν τις 3.500 καθημερινά. Το τελικό κείμενο παραδόθηκε στο Κοινοβούλιο και θα υποβληθεί σε δημοψήφισμα πριν επικυρωθεί.

Τα 9 κεφάλαια και 114 άρθρα που απαρτίζουν το νέο Σύνταγμα διέπονται από μια έντονη διάθεση για μεγαλύτερη λαϊκή συμμετοχή, διαφάνεια και ανάληψη ευθύνης από τους πολιτικούς αλλά και τους πολίτες.

Στο κείμενο, το οποίο θα είναι το πιο πρωτοποριακό νομικό κείμενο που έχει υιοθετήσει ποτέ ευρωπαϊκή χώρα, ρυθμίζονται με μεγάλη λεπτομέρεια οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες, όπου εισάγονται καινούργια στοιχεία, όπως λόγου χάρη το γεγονός πως μια πρόταση μομφής εναντίον πρωθυπουργού (οι πρωθυπουργοί εκλέγονται από το Κοινοβούλιο) θα πρέπει απαραιτήτως να συνοδεύεται από εισήγηση για το πρόσωπο που θα τον αντικαταστήσει.

Αναφέρεται ακόμη ότι ουδείς υπουργός δύναται να παραμείνει στο ίδιο αξίωμα για περισσότερα από 8 χρόνια, ενώ όποιος γίνεται μέλος της κυβέρνησης θα πρέπει αυτομάτως να εγκαταλείπει τη βουλευτική του ιδιότητα.

Ο καινοτόμος χαρακτήρας και η παντελής έλλειψη των συμβατικών αγκυλώσεων που έχουν τα κλασικά ευρωπαϊκά συνταγματικά κείμενα είναι εμφανή ήδη από την εισαγωγή:

"Εμείς, που κατοικούμε στην Ισλανδία, θέλουμε να δημιουργήσουμε μια δίκαιη κοινωνία, όπου όλοι είναι ίσοι. Η διαφορετική καταγωγή μας, μας κάνει πιο πλούσιους ως σύνολο και μαζί έχουμε την ευθύνη για την κληρονομιά στις επόμενες γενιές, τη γη και την ιστορία, τη φύση, τη γλώσσα και τον πολιτισμό".

Σπάει το απόστημα. Γκρεμίστε την συνωμοσία της σιωπής.


Νιώθω σαν να χτυπάμε τα κεφάλια μας στα σίδερα. Πολλά κεφάλια θα σπάσουν. Μα κάποια στιγμή, θα σπάσουν και τα σίδερα.

(Ν. Καζαντζάκης)

Ερώτηση-βόμβα κατατέθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τον πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου με αφορμή το θέμα των CDS, δηλαδή των γνωστών ασφαλίστρων για την περίπτωση χρεοκοπίας της Ελλάδας!

Η ερώτηση, το περιεχόμενο της οποίας είναι ανατριχιαστικό, προέρχεται από τον ακροδεξιό Αυστριακό ευρωβουλευτή Andreas Mölzer και απευθύνεται προς την Κομισιόν, η οποία θα πρέπει να δώσει, όπως προβλέπεται από τον Κανονισμό του Ευρωκοινοβουλίου, γραπτή απάντηση εντός εύλογου χρονικού διαστήματος. Ο ευρωβουλευτής επικαλείται τις καταγγελίες που είχαν διατυπωθεί πρόσφατα στην ελληνική Βουλή (προφανώς υπονοεί τον βουλευτή της Ν.Δ. Πάνο Καμμένο) και -αναφερόμενος.....σε ιλιγγιώδη ποσά δεκάδων δισ. ευρώ- ζητεί από την Επιτροπή εξηγήσεις για το πώς αντιμετωπίζει το θέμα.

Το περιεχόμενο της ερώτησης παραπέμπει στην αγορά CDS από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο το 2009 και την πώλησή τους στη συνέχεια, μετά την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία και του Γ. Παπανδρέου στην πρωθυπουργία. Παρατίθενται μάλιστα οι ισχυρισμοί ότι η «κερδοσκοπία» σημειώθηκε «ενώ στα παρασκήνια ήδη γίνονταν διαπραγματεύσεις με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο» και το πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας «δεν ήταν γνωστό». Σημειώνεται πάντως ότι οι ανάλογες αιτιάσεις του κ. Καμμένου είχαν διαψευστεί από την κυβέρνηση, καθώς και από τον αδελφό του πρωθυπουργού Αντρίκο Παπανδρέου, το όνομα του οποίου έχει εμπλακεί στην υπόθεση από τον βουλευτή.

Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης, όπως έχει αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, είναι το εξής:

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης
προς την Επιτροπή
Αρθρο 117 του Κανονισμού
Andreas Mölzer (NI)
Θέμα: Κερδοσκοπία του Ελληνα πρωθυπουργού σε βάρος της χώρας του

Ο πρωθυπουργός Γεώργιος Παπανδρέου κατηγορήθηκε στο ελληνικό Κοινοβούλιο ότι απέκτησε μια περιουσία εκμεταλλευόμενος εμπιστευτικές πληροφορίες για την ελληνική δυσχερή θέση. Κατά το έτος 2009 η συντηρητική κυβέρνηση αγόρασε τις συμβάσεις ανταλλαγής κινδύνου αθέτησης (Credit Default Swaps) στην αξία του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, οι οποίες πωλήθηκαν τον Οκτώβριο του ίδιου έτους στον Παπανδρέου με κέρδος σχεδόν 30.000.000 ευρώ, επομένως σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία το πρόβλημα στη χρηματοπιστωτική αγορά δεν ήταν γνωστό, ενώ στα παρασκήνια ήδη γίνονταν διαπραγματεύσεις με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) για πακέτο ενίσχυσης. Η πώληση των συμβάσεων ανταλλαγής κινδύνου αθέτησης, μέσω της οποίας η ελληνική χρεοκοπία μπορεί να μετατραπεί σε κερδοφόρα επιχείρηση, πραγματοποιήθηκε στην καλύτερη στιγμή για τον αγοραστή και στη χειρότερη για τον πωλητή. Λόγω των πακέτων στήριξης, αυτές οι συμβάσεις ανταλλαγής κινδύνου αθέτησης θα αποκτούσαν στο μεταξύ αξία 22 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Επομένως, ο Παπανδρέου επωφελείται όσο η Ελλάδα δεν εξυγιαίνεται.

1. Γνωρίζει η Επιτροπή της Ε.Ε. τις εν λόγω κατηγορίες;
2. Πώς αντέδρασε ή θα αντιδράσει η Επιτροπή απέναντι σε αυτές τις κατηγορίες;
3. Εάν δεν έχει αντιδράσει, ποιες αντιδράσεις προβλέπονται;
4. Πώς θα αποτραπούν μιμητές σε άλλες χώρες, οι οποίοι από τη θέση ισχύος τους επηρεάζουν σημαντικά τη διαχείριση των χρεών;
ΠΗΓΗ:EΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ

Πάλι για Παγκόσμια Διακυβέρνηση μίλησε ο ηγεμών…




…Κατα τα άλλα όλα τα κάνει για την πατρίδα!
Ποια πατρίδα όταν θέλει να εκχωρήσει όλες τις εξουσίες του κράτους-έθνους σε παγκόσμια κέντρα;
ΠΑΣΟΚοι να τον....
χαίρεστε… Καμαρώστε τον αρχηγό σας που θέλει να χαρίσει την λαϊκή εξουσία σε σκοτεινά κέντρα εκτός της χώρας:

Με κόκκινη μπογιά κατέστρεψε ο όμιλος Λαμπράκη τα βιβλία των «Ελληνικών Γραμμάτων»… (γιατί και ο πολιτισμός ψεκάζεται)




Υπάρχουν κάποιες ειδήσεις, που περνάνε στα ψιλά, δεν αναδημοσιεύονται και δεν τις μαθαίνεις και ποτέ. Μια από αυτές, που λίγοι πρόσεξαν, ήταν η καταστροφή με κόκκινη μπογιά των βιβλίων του εκδοτικού οίκου Ελληνικά Γράμματα, από τον όμιλο Λαμπράκη.

Το 1933, στην πλατεία της όπερας στο....
Βερολίνο, το ναζιστικό καθεστώς, 100 μέρες μετά την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία, καίει δημόσια 2.500 βιβλία, που «δεν αντιπροσώπευαν το γερμανικό πνεύμα». Ο συμβολισμός που υπάρχει στην καταστροφή των βιβλίων, είναι ο πιο ισχυρός στις κοινωνίες που ζουν την απόλυτη παρακμή . Την ίδια στιγμή, δημόσιες βιβλιοθήκες, ιδρύματα και σχολεία, παρακαλάνε για κρατική επιχορήγηση για να εμπλουτίσουν τις βιβλιοθήκες τους.
Ο οργανισμός Λαμπράκη, θεωρεί προφανώς απλή επιχείρηση την ενασχόλησή του με τον χώρο των εκδόσεων. Μια μπίζνα, που αν δεν «πάει», την διαγράφεις με κόκκινη μπογιά. 
Στο blog sibilla, διαβάσαμε την είδηση και στη σελίδα του Aris Grandman, στοfacebook, είδαμε τις αποτρόπαιες φωτογραφίες. Ο υπουργός πολιτισμού, κος Γερουλάνος, μπορεί να συνεχίσει να ανησυχεί για την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό και ο Καμίνης να μαζεύει τις σκηνές από την πλατεία. Και όλοι οι δήθεν κουλτουριάδηδες που κόπτονται για τον πολιτισμό επίσης. Για όλους αυτούς, ο πολιτισμός σταματά στις κρατικές επιχορηγήσεις.

Παρασκευή, 2 Σεπτεμβρίου 2011

Wikileaks-σοκ> Η Διαμαντοπούλου ενημέρωσε την αμερικανική πρεσβεία για τις μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία!..



…προφανώς ζήλεψε την επιτυχία της USAID στο Αφγανιστάν, που εκπαίδευε τα παιδάκια για να γίνουν Ταλιμπάν και να ρίξουν τους κακούς Σοβιετικούς…
Το ρόλο που θα μπορούσαν να παίξουν οι ΗΠΑ στις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση συζητούσε η Διαμαντοπούλου με την αμερικανική πρεσβεία. Η ιδιωτικοποιήση των πανεπιστημίων μπορεί
να διαλύσει το ΠΑΣΟΚ είπε η υπουργός. Συνάντηση του προέδρου του Deree College στο υπουργείο ζήτησε ο Αμερικανός πρέσβης. Η Διαμαντοπούλου ενημέρωσε τη πρεσβεία για την εκπαιδευτική ματαρρύθμιση-μόνο που η πρεσβεία δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό της για το σπουδαίο έργο της ΝΔ στη προσπάθεια αμερικανοποίησης της Παιδείας!

http://bit.ly/nk3TsA
Ambassador Advocates for U.S. Interests and Mosque with Minister of Education Diamantopoulou

C O N F I D E N T I A L ATHENS 001723

SIPDIS

E.O. 12958: DECL: 2019/12/22
TAGS: SCUL, PGOV, PHUM, GR
SUBJECT: Ambassador Advocates for U.S. Interests and Mosque with
Minister of Education Diamantopoulou

CLASSIFIED BY: Daniel Speckhard, Ambassador, State, Exec; REASON:
1.4(B), (D)

1. (C) Summary: In a December 17 call on Minister of Education
and Religious Affairs Anna Diamantopoulou , Ambassador Speckhard
lobbied for American educational institutions operating in Greece,
specifically with regard to licensing , recognition of degrees and
the granting and vocational rights for graduates. The Ambassador
also strongly urged the GOG to live up to its commitment to
establish at least one mosque in Athens. Diamantopoulou
reiterated the position that the Greek Constitution stipulates
that only Greek state institutions could be licensed as
universities. However, the GOG is willing to grant professional
rights (such as being hired by the public sector) to graduates of
qualified institutions provided that they became affiliated with EU
institutions of higher education. Diamantopoulou said that plans
were in the works for several mosques in Athens, not just one, to
accommodate Muslims of different sects. The Ambassador and
Diamantopoulou also discussed higher educational reform and the
role that the U.S. could play in facilitating these efforts, as
well as meetings we could arrange during her planned visit to the
U.S. in April 2010. End Summary.

2. (C) Although her portfolio also covers religious affairs,
Diamantopoulou stated that she spent 95% of her time on educational
matters. She criticized past educational reform efforts as being
too short term and too focused to make a real difference, meaning
that long term reforms never saw fruition. Each government wanted
to see immediate results such as changing the way students are
accepted to universities without taking into account that primary
and secondary education would have to be reformed as part of this
process. Real reform would involve changing the institutional
framework, changing the teacher mentality, and decentralizing the
educational system. On the latter point, Diamantopoulou noted that
even routine changes in a small provincial schools required
central Ministry approval.

3. (C) On the issue of granting licenses to U.S.-affiliated
schools operating in Greece, Ambassador Speckhard pushed strongly
for licensing of Anatolia College, which has been in Greece since
1923, and Deree College, operating since 1875 – and for the GOG
to recognize their degrees. In addition to providing sough-after,
high-quality American education in Greece, these schools also
provide hundreds of jobs to Greeks (only 7% of the staff in Deree
College is non-Greek and 10% in Anatolia), the Ambassador noted.
Diamantopoulou stated that the Greek Constitution explicitly
forbids the operation of private universities in Greece , stating
specifically that universities in Greece must be free and run by
the state. She added that a change to the constitution would
exact a cost not only in time (at least five years) but politically
as well, since initiating such a controversial move would engender
such social unrest that it could potentially split the ruling PASOK
party in two. As an example of how controversial the issue of
private higher education is, Diamantopoulou noted that the
appointment of Thalia Dragona as Special Secretary in the Ministry
has caused quite a stir because she graduated from Deree College,
and therefore does not have a recognized Greek degree. According
to Diamantopoulou, sentiments within the Greek university system
lie so firmly against the establishment of private universities
that when a university professor quit to become Dean of New York
College in Athens, he was ostracized by the Greek university
community.

4. (C) Diamantopoulou stated that under the present constitution
it is impossible for Deree College or even affiliates of EU
universities to have their degrees recognized, meaning that
graduates from these institutions cannot apply for graduate studies
in Greek universities. There is a process for recognition of
degrees for students from universities in the U.S. For example,
provided that the students took classes in the U.S. and not in
Greece. There is more flexibility on the issue of professional
rights, she stated, since the GOG is under EU pressure and will
allow graduates of franchises of EU universities to be hired by the
public sector even if they studied only in Greece. The only way a
graduate of Deree College could be hired by the public sector would
be for Deree College to become affiliated with an EU university (as
Anatolia has done). In the coming weeks, an accreditation body
will be set up under the Ministry of Education, made up of
academics, to determine which foreign institutions will receive
operating licenses. The Ambassador stated that it was unfortunate
that a quality institution such as Deree College might be forced to
compromise its American identity to widen the hiring options for
its graduates.

5. (C) The Ambassador also argued for the granting of tax
concessions for American colleges operating in Greece as non-profit
organizations and for relaxation of visa restrictions to allow
American students to stay for the duration of their courses, which
often extend beyond the 90-day visa limit. Ambassador Speckhard
also described the advantages to Greece of allowing selected
American teachers to stay for up to three years to provide

effective English instruction, for example, and urged the GOG to
review visa cases for these teachers on a flexible basis.

6. (C) Finally, Ambassador Speckhard urged the GOG to live up to
its commitment to establish a mosque in Athens, a city of 5,000,000
with no legal house of worship for the Muslim community. The
Ambassador stated that doing so would be proof to the international
community of Greece’s support for religious freedom. Land owned by
the Greek Navy had been identified as a site for a mosque, but the
process appeared to be stuck. Diamantopoulou stated that Greece
was planning to open several mosques to meet the needs of different
sects, rather than to have only one mosque serving the whole city
of Athens. This approach would also address the problem of the
current 700 illegal places of worship for Muslims that exist in
Athens. A large site had already been identified in Elefsina with
plans for a 600 square meter mosque. The Greek Archbishop himself
had also donated land to be used as a mosque.

7. (C) In response to the Ambassador’s offer of assistance in the
educational sector, Diamantopoulou stated that the university
teachers’ union, POSDEP, which has begun to soften its rhetoric and
demonstrate a more moderate and progressive approach, is working
with the Ministry on Educational reform. The union will initiate
the reforms and the Ministry will support them. The Ambassador
offered assistance in this area as well as in the area of
accreditation if needed. The Minister mentioned that she planned
on visiting the U.S. in late-March/early April to coincide with
Greek Independence Day and may seek assistance in setting up
meetings with counterparts in the education field. At the
Ambassador’s request, Diamantopoulou promised to arrange meetings
for the President of Deree College with the Deputy Minister of
Education after the holidays.

8. (C) Comment: Although Diamantopoulou is an impressive and
expert interlocutor in the field of education, her government’s
present policy represents a significant step backward from the
previous New Democracy government as far as U.S. institutions of
higher education – and their graduates — are concerned. A few
days before leaving office, the New Democracy government gave
licenses to 33 foreign colleges to function as institutions of
higher education. The New Democracy Ministry had also outlined a
process for recognition of degrees from U.S. colleges as long as
they were accredited in the U.S. The present government has
adopted a narrow legalistic barrier using the Greek constitution as
the reason for avoiding contentious issues of recognition of
foreign institutions of higher education in Greece, despite the
fact that these institutions have educated tens of thousands of
Greek professionals. The good news is that elite institutions such
as Deree College and Anatolia College will be treated the same as
other foreign colleges operating in Greece. The bad news is that
all will be barred from having their degrees recognized by Greece.
Our conversation with the Minister underlined once again how
difficult it is in Greece to institute meaningful reform. A
university system which remains closed to foreign innovations and
hostage to syndicate interests will fall further behind those in
other countries more open to global innovations. Rather than
adopting a forward leaning posture encouraging the Ministry to
incorporate American institutions of higher education into the
Greek system, we may need to guard against further incursions into
the autonomy of quality American institutions of higher education
in Greece.
Speckhard
Πηγη 

Τι του έκαναν αυτού του ανθρώπου που λέγεται Καραμανλής;;;;


Τι να πούμε για όλα αυτά που πληροφορούμαστε εμβρόντητοι.
Οι Αμερικανοί παρακολουθούσαν τα τηλέφωνά του, όπως μας λέει η εισαγγελική έρευνα. Άνθρωποι του κόμματός του πήγαιναν κατευθείαν στην αμερικανική πρεσβεία για να πουν τις απόψεις τους, όπως πληροφορούμαστε από τα ίδια τα έγγραφα της πρεσβείας. Πολλοί βουλευτές του, εκμεταλλευόμενοι την ισχνή πλειοψηφία έβγαιναν, όπως θυμάστε στα κανάλια και του τα έριχναν απαιτώντας να απομακρύνει τον έναν ή τον άλλον, απειλώντας με παραιτήσεις. Οι νταβατζήδες και τα ΜΜΕ τον διέσυραν. 
Τι έχει υποστεί ο άνθρωπος;;
Τι είναι αυτά τα πράγματα;;
Τι πολιτικό σύστημα είναι αυτό που ελέγχεται από τους Αμερικανούς;
Τώρα αντιλαμβανόμαστε γιατί δεν μιλάει και πολύ καλά κάνει αυτή τη φορά. Έτοιμα περιμένουν τα αρπαχτικά να…. τον ξεσκίσουν. Προφανώς θα μιλήσει όταν ο λόγος του θα έχει την ανάλογη δύναμη.
Για την ιστορία, κάποτε του είχαμε επισημάνει δια ζώσης, τον κίνδυνο που εμπεριέχει η προσπάθεια διαχείρισης αυτού του συστήματος, πριν ακόμα γίνει αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας.

Ποινική δίωξη κατά παντός υπευθύνου για κατασκοπεία για τις υποκλοπές


Ποινική δίωξη για την υπόθεση των υποκλοπών άσκησε η εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας. Η δίωξη αφορά στο αδίκημα της απόπειρας διακεκριμένης κατασκοπείας και ασκήθηκε κατόπιν σχετικής παραγγελίας της εισαγγελίας Εφετών της Αθήνας.
Πιο συγκεκριμένα, η δίωξη είναι κατά παντός υπευθύνου και αφορά στις υποκλοπές συνομιλιών μελών της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, κορυφαίων κρατικών αξιωματούχων, κ.ά, το διάστημα 2004 – 2005, την περίοδο δηλαδή που η χώρα βρίσκονταν στο διεθνές προσκήνιο λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων.
Σχετική έρευνα είχε διενεργήσει ο εισαγγελέας Εφετών Δημήτρης Δασούλας. Το 2007 η υπόθεση των υποκλοπών είχε μπει στο αρχείο αγνώστων δραστών, καθώς η ανάκριση που είχε διενεργηθεί δεν είχε μπορέσει να ρίξει φως στα «πως» και τα «γιατί» της υπόθεσης. Πριν όμως, από περίπου ένα χρόνο η υπόθεση ανασύρθηκε από το αρχείο κατόπιν παρέμβασης του σημερινού υπουργού Δικαιοσύνης Μιλτιάδη Παπαϊωάννου, τότε προέδρου της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Τη νέα έρευνα ανέλαβε να διενεργήσει ο κ. Δασούλας, ο οποίος με τη συνδρομή μελών της ΑΔΑΕ κατάφερε να συγκεντρώσει στοιχεία που καταδεικνύουν εμπλοκή στην υπόθεση, υπαλλήλων της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα. Πρόκειται για ένα «ύποπτο» κινητό τηλέφωνο που χρησιμοποιούνταν από υπαλλήλους της πρεσβείας στην Αθήνα. Όπως προέκυψε από την έρευνα η συσκευή αγοράστηκε μαζί με άλλα τρία καρτοκινητά από κατάστημα στην Ακτή Μιαούλη, στον Πειραιά, από ένα πρόσωπο που είχε δηλώσει ψευδή στοιχεία.
Εντοπίστηκαν ακόμη και άλλοι «ύποπτοι» τηλεφωνικοί αριθμοί στο Μέριλαντ, που επικοινώνησαν με τα καρτοκινητά-σκιές των υποκλοπέων στην Ελλάδα. Τα στοιχεία ωστόσο, των δραστών δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμη, καθώς οι αμερικανικές αρχές δεν απάντησαν ποτέ στο αίτημα του Έλληνα εισαγγελέα για παροχή επιπλέον πληροφοριών σχετικά με τα πρόσωπα που χρησιμοποιούσαν τα συγκεκριμένα τηλέφωνα.
Μετά την άσκηση της ποινικής δίωξης θα ακολουθήσει ανάκριση η οποία και θα προσπαθήσει να προσωποποιήσει τις κατηγορίες.
Πηγή: Πρώτο Θέμα
σσΟ: Αφορά και τον Τόμας Μίλερ η ποινική δίωξη που πλέον δεν καλύπτεται από διπλωματική ασυλία και κάνει business σε Ελληνικές εισηγμένες εταιρείες;

Wikileaks-σοκ> Ο Σταικούρας κάρφωνε τον Καραμανλή στην αμερικανική πρεσβεία για τους χειρισμούς του στα Δεκεμβριανά-ενημερωτικό Σπέκχαρντ.


http://thepressproject.gr/headline.php?id=5814
www.kourdistoportocali.com
staikouras5-750x573%5B1%5D.jpg
1/9/2011 21:05
Οι βουλευτές της ΝΔ Απ. Τζιτζικόστας, Χρ. Σταϊκούρας και Έλσα Παπαδημητρίου συζητούν με την πρεσβεία για τα εσωτερικά του κόμματος και της κυβέρνησης. 

http://bit.ly/qKIcpY
A View From the Chamber: New Democracy MPs Discuss Early Elections, the Far Right,
C O N F I D E N T I A L ATHENS 001255
NOFORN
SIPDIS
E.O. 12958: DECL:2019/07/17
TAGS: PGOV, ECON, GR
SUBJECT: A View From the Chamber: New Democracy MPs Discuss Early
Elections, the Far Right, and Reform
REF: A. ATHENS 1033; B. THESSALONIKI 31; C. ATHENS 935
CLASSIFIED BY: Daniel Speckhard, Ambassador, State, EXEC; REASON:
1.4(B), (D)
1. (C) Summary. In an effort to take the pulse of the governing
New Democracy (ND) party, Polcouns and Poloff on 13 July met with
two junior deputies, Apostolos Tzitzikostas and Christos
Staikouras, and a vice-president of the Parliament, Elsa
Papadimitriou, to discuss the government’s agenda. Each of the
deputies was eager to demonstrate that the government of Prime
Minister Konstantinos Karamanlis retained vitality and a commitment
to reform. They noted that the government would be pressing ahead
with efforts to restructure the bloated government bureaucracy and
loss-making state-owned enterprises like the Hellenic Railway
Organization. The two junior MPs played down the possibility of
early elections this fall, noting Karamanlis would attempt to
rebuild public confidence in his government and hold out until a
potential stalemate over electing a new President forced a general
election next March. Papadimitriou, however, made a plausible case
for the possibility that Karamanlis could pull the trigger early in
order to force two rounds of elections within the next year.
Although dismissive of the populism of the rightwing Popular
Orthodox Rally (LAOS) party, the deputies nonetheless expressed
concern about the party’s growing popularity and its ability to
draw support from ND’s ranks. All interlocutors rejected the
possibility that Karamanlis would cooperate, formally or
informally, with LAOS. Instead, two of them noted that a grand
coalition with PASOK would not be out of the realm of possibilities
if neither major party could achieve a parliamentary majority in
the next election. End summary.
2. (C) Polcouns and Poloff met on 13 July with Apostolos
Tzitzikostas and Christos Staikouras, two junior New Democracy (ND)
deputies, and with Elsa Papadimitriou, a long-serving ND deputy and
the second of seven vice presidents of the Hellenic Parliament, to
discuss the governing party’s agenda in the wake of the European
Parliamentary elections in June. Each in turn offered opinions
that reflected individual interests and concerns, as well as the
priorities of their constituencies. Tzitzikostas, who represents
Thessaloniki’s first district, displayed the most concern regarding
the rise of the Popular Orthodox Rally (LAOS), which has made
significant inroads, particularly in northern Greece (refs A and
B). Staikouras, a London-trained economist from Lamia, said that
the economic crisis dominated the concerns of his constituents, who
paid little attention to nationalist issues. Papadimitriou’s
political pedigree stems from family ties to the former Center
Union of George Papandreou’s grandfather and namesake. She openly
acknowledged center-left sympathies despite over 20 years as a
member of ND and described her shift from the Papandreou’s
Panhellenic Socialist Movement (PASOK) as a “matter of aesthetics.”
She claimed that ND maintained her seat in the Argolis solely based
her personal popularity, since the region’s voter base was
primarily center-left.

Πληροφοριοδότης των αμερικανών και ο… Μπαμπινιώτης.?




C O N F I D E N T I A L ATHENS 000407


FOR EUR/SE, EUR/PPD AND ECA

E.O. 12958: DECL: 2019/03/31
TAGS: PGOV, OPRC, OEXC, SCUL, GR
SUBJECT: Greek Education Reform Expert Wants U.S. Help

REF: ATHENS 260

CLASSIFIED BY: Daniel V. Speckhard, Ambassador, State, Executive;
REASON: 1.4(B), (D)

1. (C) Summary: In a March 26 meeting with PAO and CAO, Greek
education reform expert Babiniotis shared GoG plans and timelines,
and enthusiastically welcomed U.S. assistance on implementing a
national university entrance exam system based on the Scholastic
Aptitude Test (SAT). End summary.

2. (C) Prominent linguist, scholar, former rector of Athens
University (2000-2006) and GoG expert responsible for reforming the
Greek university entrance exam system, Professor George Babiniotis,
met with PAO and CAO on March 26. Babiniotis was candid about the
failings of the educational system in Greece, and the challenges to
implementing reforms.

3. (C) The current university admittance system is untenable,
Babiniotis said. Most parents and students view a university
degree as the ticket to advancement, which is the reason that more
than 100,000 students apply each year for the 40,000 university
slots. To be competitive, high school students concentrate on
private institution (frontistiria)-provided university preparatory
classes rather than their regular school classes. As a result
secondary students memorize material to pass the examinations
rather than really mastering subject matter. "We are graduating
aspiring university students rather than well-educated kids," he
lamented.


U.S. Assistance on University Testing Needed

4. (C) Babiniotis wants to change the current university entrance
system to one similar to that in the U.S., based on a combination
of high school grades and performance on a standardized exam
similar to the SAT, which students can take whenever they feel
ready to do so, thereby minimizing the pressure on students and the
reliance on frontistiria. At present the future of each student
depends on the performance on the day of the entrance examination.
Greece needs to develop a data bank of questions and computer based
testing allowing students the freedom to take the examinations at a
date of their convenience and to take the examination more than
once. (Tests derived from data banks select by random a limited
number of questions for a particular examination out of the tens of
thousands of possible questions.) With a large data bank of
questions, each examination would be unique for each test taker,
making it almost impossible to cheat or memorize test questions in
advance. Babiniotis enthusiastically accepted PAO's offer to
provide U.S. expertise on computerized testing as the GoG moves
down this path.


Prospects for Reform are Good

5. (C) According to Babiniotis, political prospects for
educational reform are improving. New Democracy and the opposition
PASOK parties are working together on a solution; Babiniotis has
seen PASOK's proposals (reftel) and thinks they are "logical," but
added that it is easier to push such reforms when in the
opposition. Babiniotis agreed that the elections for leadership
of the university teachers union (POSDEP), which ousted the
radicals supported by SYRIZA, was an indication that the university
community was eager for a change. Up to now the union had
supported all calls for strikes and disruptions of instruction at
the university. There is even support to reduce the percentage
from 40% of student representation in university decisions. There
is mounting pressure on both major parties from the public for
substantive reform, and soon.

6. (C) Primary school reform will be easiest, Babiniotis
predicted, while high school and university reform will be bigger
challenges due to political posturing and the politicization of
students. There needs to be a change in the mindset of the public,
which views university education as the only vehicle to
advancement. At the university level, Greece needs to scale back
on the number of institutions of higher learning - currently 23
universities and 15 technical schools (TEI) country-wide, according
to Babiniotis, while the remaining TEIs need to be strengthened to
meet the needs of the marketplace. A number of TEI need to be
incorporated into the departments of universities, Babiniotis said;
those universities, in turn, need more autonomy on decisions
related to budget, curriculum, enrollment and faculty.


University Problems: Politicization of Students and Abuse of
Asylum

7. (C) University students have become too politicized,
Babiniotis lamented, a holdover from the days of the military
dictatorship in Greece. This excessive politicization has caused
serious disruptions in university operations. Asylum is being
abused to the point where well-meaning students - the majority -
suffer in their pursuit of a higher education. While some students
turn to private education, their degrees are still not recognized
by the Greek state and, Babiniotis believes, will not be unless
there is broad political agreement to amend the Greek Constitution
to formally allow private education. While opposition PASOK leader
George Papandreou originally supported amending the constitution,
according to Babiniotis, he later backtracked and the issue of
private education remains unresolved.

8. (C) Comment: Babiniotis is a knowledgeable, respected
academic who knows the Greek educational system well and appears to
have support from both New Democracy and PASOK. Our meeting with
him, and his enthusiastic acceptance of our offer of U.S. help on
university entrance testing, has opened the door to U.S. input and
expertise on one of the most important reforms in recent Greek
history. In the coming months, Post will consult with the
Department on best ways to provide U.S. advice and assistance.
SPECKHARD

Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ της «Καθημερινής» ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ, ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΞΕΣΗΚΩΣΕΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ...



…και ΟΧΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΘΕΙ ΩΣ ΑΣΗΜΑΝΤΗ ΕΊΔΗΣΗ… «ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ...!!! 
Γράφει ο Μιχάλης Ιγνατίου 

Παρά το γεγονός ότι δεν δόθηκε η απαιτούμενη δημοσιότητα, δεν παύει να είναι συγκλονιστική η αποκάλυψη της εφημερίδας «Καθημερινή» ότι η έρευνα του Εισαγγελέα Εφετών τοποθετεί την Αμερικανική πρεσβεία της Αθήνας στο ρόλο του αυτουργού των τηλεφωνικών παρακολουθήσεων του π. Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή και άλλων κυβερνητικών και κρατικών αξιωματούχων.
Αν δεν με απατά η μνήμη μου είναι η πρώτη φορά μετά την δικτατορία που η Πρεσβεία πιάνεται επ’ αυτοφόρω να παρακολουθεί τον Έλληνα πρωθυπουργό.
Αν αποδειχθούν αληθινές οι πληροφορίες, οι Αμερικανοί στόχευαν όχι μόνο τις πολιτικές δραστηριότητες του κ. Καραμανλή, αλλά και τις πολύ προσωπικές στιγμές του.
Η πράξη αυτή καθ’ αυτή των τηλεφωνικών παρακολουθήσεων, δεν είναι μόνο καταδικαστέα, ήταν και επικίνδυνη για την εθνική ασφάλεια της Ελλάδας.
Είναι γεγονός πλέον -και όχι ανυπόστατες φήμες, όπως ισχυρίζονταν τότε οι Αμερικανοί- ότι για μεγάλο χρονικό διάστημα κατά την περίοδο 2004-2005, οι συνδιαλέξεις του πρωθυπουργού καταγράφονταν από τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες.
Με τον τρόπο αυτό, γνώριζαν κάθε σκέψη του κ. Καραμανλή, είτε αφορούσε την Ενέργεια, τους Εξοπλισμούς, τις σχέσεις με τη Ρωσία, την Τουρκία και τα Σκόπια, είτε είχε σχέση με το φιλοτουρκικό σχέδιο Ανάν και γενικά το Κυπριακό.
Οι Αμερικανοί -και κατ’ επέκταση και κάποιοι σύμμαχοί τους- ήξεραν τί επρόκειτο να πράξει ο κ. Καραμανλής και οι υπουργοί του πριν από κάθε συνάντηση που είχαν μαζί τους, με αποτέλεσμα να τους αναγκάζουν να βρίσκονται συνέχεια σε άμυνα.
Τότε που δημιουργήθηκε το θέμα, συναντήθηκα με πηγή που υπηρέτησε στην αμερικανική πρεσβεία την περίοδο των υποκλοπών.
Μου εξήγησε λεπτομερειακά «τι περίπου υπολόγιζε ότι συνέβαινε» και υποστήριξε πως οι υποθέσεις αυτές δεν γνωστοποιούνται ούτε στα υψηλά κλιμάκια της Πρεσβείας.
Άρα, υπέθεσα απευθυνόμενος στην πηγή, «πρέπει να είναι ‘δουλειά’ των μυστικών υπηρεσιών«.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:
Κάποιοι στην Ουάσιγκτον, δίνουν ένα πρωί εντολή στην Πρεσβεία να παρακολουθείται επί 24ωρου βάσεως ο Κώστας Καραμανλής.
Για να συμβεί αυτό, οι Αμερικανοί πρέπει να είχαν πληροφορηθεί ότι ο πρωθυπουργός της Ελλάδας δεν θα ήταν ο υπάκουος σύμμαχος που, προφανώς, θα περίμεναν με δεδομένη γι’ αυτούς την πολιτική του τοποθέτηση στο χώρο της συντηρητικής Δεξιάς, η οποία παραδοσιακά ήταν έντονα φιλοαμερικανική.
Σύμφωνα με την πηγή μου, οι αμερικανικές μυστικές πληροφορίες «παρακολουθούν τους επικίνδυνους«, ώστε να μπορούν να αντιδράσουν άμεσα και ακαριαία εάν κινδυνεύουν τα στρατηγικά τους συμφέροντα.
Ειλικρινά, όσο και να προσπάθησα δεν βρήκα ένα θέμα τριβής -εκείνη ειδικά την περίοδο- μεταξύ της Αθήνας και της Ουάσιγκτον, που να «δικαιολογούσε» την αδικαιολόγητη πράξη των Αμερικανών.
Ακόμα και για το ρατσιστικό σχέδιο Ανάν, που στο Μπούργκενστοκ δεν ήταν βοηθητικός, δεν ήταν ο καταλύτης για το ΟΧΙ των Ελληνοκυπρίων, διότι η στάση του θύμιζε Πόντιο Πιλάτο.
Η αλήθεια είναι ότι αργότερα ενόχλησε τους Αμερικανούς.
Οι συναντήσεις και οι συμφωνίες του με τον Βλαντιμίρ Πούτιν προκάλεσαν οργή, ενώ η ορθή στάση του στο Σκοπιανό, το 2008, ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.
Άκουσα εγώ ο ίδιος Αμερικανό αξιωματούχο να βγάζει όξος και χολή για τον Έλληνα πρωθυπουργό, η ήττα του οποίου τον Οκτώβριο του 2009, δεν στεναχώρεσε κανένα στην αμερικανική πρωτεύουσα.
Η αποκάλυψη της «Καθημερινής» έπρεπε να ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στην Ελλάδα. Δυστυχώς, αντιμετωπίστηκε ως μία ασήμαντη είδηση του αστυνομικού δελτίου.
Κάτι σαν κλοπή… ποδηλάτου!
Ελπίζω ότι η έρευνα δεν θα σταματήσει και ότι ο εισαγγελέας θα συνεχίσει να δείχνει την ίδια τόλμη.
Η αποκάλυψη της παρακολούθησης του κ. Καραμανλή από τους Αμερικανούς, μπορεί να είναι τελικά η ευκαιρία-δικαιολογία που αναζητούσε η Ελλάδα για να τερματίσει οριστικά την εξάρτηση από την Αμερική, η οποία απέδειξε για μία ακόμα φορά πως ούτε φίλη χώρα είναι, ούτε σύμμαχος με υποχρεώσεις προς τη χώρα μας…
 
@mignatiou 
http://www.aixmi.gr/index.php/giati-amerikanoi-parakolouthousan-karamanli 

Διεκόπησαν οι συνομιλίες με την Τρόϊκα – ραγδαίες πλέον οι εξελίξεις


Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι διεκόπη χωρίς αποτέλεσμα λίγο μετά τα μεσάνυχτα και ο τρίτος γύρος των συνομιλιών της Τρόικας με τον υπουργό Οικονομικών και αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Ευ. Βενιζέλο.
Ως αιτία της αποτυχίας των συνομιλιών αναφέρεται η άρνηση της ελληνικής πλευράς να συμφωνήσει στα νέα μέτρα που ζητούσε η Τροϊκα. Προηγήθηκε τηλεφώνημα του κ. Βενιζέλου με τον πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου. Τα στελέχη της τρόικας δήλωσαν ότι αντιλαμβάνονται τις ευρύτερες πολιτικές διαστάσεις που λαμβάνει το ζήτημα και ότι πλέον η απόφαση περνάει σε επίπεδο υπουργών Οικονομικών και αρχηγών κρατών της ΕΕ.
Είναι προφανές ότι οι εξελίξεις θα είναι πλέον ραγδαίες, ενώ η μόνη διέξοδος φαίνεται να είναι οι σε εκλογές
Όπως γράφαμε προηγουμένως η Τρόικα ζητούσε πιστή εφαρμογή των ήδη συμφωνηθέντων προκειμένου να δώσουν τα 8 δις της 6ης δόσης. Δηλαδή εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου προγράμματος, άμεση προώθηση των αποκρατικοποιήσεων, ενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο, συγχώνευση και κατάργηση φορέων του Δημοσίου και εργασιακή εφεδρεία, περιστολή των κοινωνικών επιδομάτων, αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς, μείωση των επικουρικών συντάξεων, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, πλήρες «άνοιγμα» των «κλειστών επαγγελμάτων», κ.λπ.
Έβαζαν επίσης στο τραπέζι το περίστροφο των νέων μέτρων σε περίπτωση που δεν επιτευχθούν άμεσα οι στόχοι, ειδικά ως προς το έλλειμμα. Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Dow Jones Newswires, το οποίο επικαλείται αξιωματούχο της ελληνικής κυβέρνησης, το έλλειμμα εκτιμάται πλέον γύρω στο 8,5% του ΑΕΠ, ή ελαφρώς υψηλότερα (έναντι αρχικού στόχου 7,6% του ΑΕΠ). Αυτόματα, λοιπόν, μπαίνει θέμα πώς θα κλείσει αυτή η τρύπα του 1% και η τρόικα απαιτεί νέα μέτρα.
Παράλληλα, στο τραπέζι του παζαριού είχε πέσει και μια έκτακτη χρηματοδότηση έως 1 δις στα ασφαλιστικά ταμεία προκειμένου να πληρωθούν οι συντάξεις.