Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013
Μύδροι Παυλόπουλου στο Μαξίμου με βαρύτατες αιχμές για “μετάλλαξη” του κόμματος.
Την σημερινη ημερα... μην ξεχνας καθε χρονο να την γιορταζεις....!!!!!!
Σαν σήμερα πρίν 4 χρόνια έκανες μία επιλογή πού θα σε ακολουθεί για το υπόλοιπο της ζωής σου εσένα και τα παιδιά σου...γύρισες τήν πλάτη στον μοναδικό Ελληνα πολιτικό που σου είπε την αλήθεια,στον ανθρωπο που αντλούσε δύναμη μέσα απο την αγάπη και την εμπιστοσύνη που του έδειχνες μέχρι εκείνη τη στιγμή,και δεν σε πρόδωσε ποτέ, υπερασπιστηκε τα ιερα και οσια του Ελληνισμου , εκανε πολλα ανοιγματα σε νεους δρομους στην εξωτερικη πολιτικη ,ειπε τα ΟΧΙ εκει που επρεπε ,προεταξε παντα το συμφερον του Εθνους πανω απο προσωπικες φιλοδοξιες και επιδιωξεις....
Δεν σου αρεσε που πληρωνες το πετρελαιο 53 λεπτα, την βενζινη 97 λεπτα, την ΔΕΗ χωρις χαρατσι, το ακινητο σου φορολογειτο σε λογικοτατα πλαισια,δουλευες οπως ολοι με την ανεργια στο 7% και πανω απο ολα ησουν κυριαρχος στην ιδια σου την χωρα....
Επελεξες να τον προδωσεις, ειδικα εσυ Νεοδημοκρατη ψηφοφορε , και τωρα λοξοκοιτας σε ναζιστικα μορφωματα γιατι δεν σου παει το χερι να ψηφισεις αριστερα...
Την σημερινη ημερα λοιπον σημειωσε την στο ημερολογιο σου σαν την προσωπικη σου αλωση, σαν την μεγαλυτερη ηττα που υποχρεωσες τον εαυτο σου και ενα ολοκληρο Εθνος και μην ξεχνας καθε χρονο να την γιορταζεις....!!!!!!
https://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn
«Γιὰ νὰ μὴν πᾶς στὴν φυλακὴ χάρισέ μας τό σπίτι σου!!!»
«Πουλήστε τα ακίνητά σας για να πληρώσετε τους φόρους σας». Αυτή την εντολή δίνει το υπουργείο Οικονομικών με το άρθρο 9 του νομοσχεδίου για τη φορολογία ακινήτων που δημοσιεύθηκε κατ΄αποκλειστικότητα στο «Βήμα της Κυριακής».
Οι πολίτες όταν δεν θα έχουν άλλο τρόπο να εξοφλήσουν τα πάσης φύσεως χρέη τους θα προσφεύγουν στην εκχώρηση των ακινήτων προς το Ελληνικό Δημόσιο και θα γίνεται συμψηφισμός των οφειλών με την αξία του ακινήτου που θα αποτιμάται κατά περίπτωση βάσει ειδικής μεθοδολογίας.
Με αυτόν τον τρόπο οι οφειλέτες θα αποφεύγουν τις ποινικές διώξεις και τη φυλακή.
Οπως προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση που θα φέρει το υπουργείο Οικονομικών προς ψήφιση στη Βουλή το επόμενο διάστημα, όσοι αδυνατούν να εξοφλήσουν με μετρητά τα χρέη τους θα έχουν τις εξής επιλογές:
1ον. Να μεταβιβάσουν σε τρίτον την πλήρη κυριότητα του ακινήτου με ταυτόχρονη εκχώρηση της απαίτησης καταβολής του τιμήματος ή μέρους αυτού στο Ελληνικό Δημόσιο. Με αυτόν τον τρόπο τα χρέη περνούν στο νέο ιδιοκτήτη ο οποίος θα είναι και ο αποκλειστικά υπεύθυνος για την εξόφληση των οφειλών που έχει ο προηγούμενος ιδιοκτήτης στο Δημόσιο.
2ον. Να παραχωρήσουν στο Ελληνικό Δημόσιο την πλήρη κυριότητα ακινήτου ίσης τουλάχιστον αξίας με το ποσό του εξοφλούμενου φόρου.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι αν μεταβιβάσει ο φορολογούμενος – οφειλέτης στο Δημόσιο ακίνητο μεγαλύτερης αξίας από τη συνολική οφειλή και υπάρχει διαφορά υπέρ του ελληνικου δημοσίου μεταξύ της αξίας του ακινήτου που μεταβιβάζεται και της ληξιπρόθεσμης οφειλής, το υπερβάλον ποσό δεν επιστρέφεται.
Η διαδικασία εξόφλησης του φόρου με τη μεταβίβαση ακινήτων του οφειλέτη θα καθορίζεται με απόφαση του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων.
Εξάλλου, το υπουργείο Οικονομικών με άλλη διάταξη καθιστά συνυπεύθυνους τους συμβολαιογράφους, τους φύλακες μεταγραφών και τους προϊσταμένους κτηματολογικών γραφείων σε περίπτωση που προχωρήσουν σε υπογραφή συμβολαίων μεταβίβασης ακινήτων, μεταγράψουν τίτλους κτλ. και οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν πληρώσει το Ενιαίο Φόρο Ακινήτων 2014. Μάλιστα οι ποινή που θα επιβάλλεται είναι πολύ μεγάλη καθώς ανέρχεται σε πρόστιμο 5.000 ευρώ για όποιον αγνοήσει το νόμο.
Αν δεν έχει πληρωθεί ο φόρος, οι συμβολαιογράφοι μπορούν να κάνουν κανονικά τα συμβόλαια, μόνο αν καταβάλλουν οι ίδιοι , μέσα σε τρεις ημέρες από την υπογραφή του συμβολαίου, τον οφειλόμενο φόρο ακινήτων.
Η διάταξη όπως έχει διαμορφωθεί και δημοσιεύτηκε στο Βήμα της Κυριακής προβλέπει τα εξής: «Απαγορεύεται , επί ποινή ακυρότητας του συμβολαιογραφικού εγγράφου, η σύνταξη συμβολαιογραφικού εγγράφου με το οποίο μεταβιβάζεται ή δημιουργούνται εμπράγματα δικαιώματα σε αυτό ή γίνεται σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας ή εγγράφεται υποθήκη επί ακινήτου, αν δεν επισυναφθεί από το συμβολαιογράφο στο συμβόλαιο που συντάσσει, πιστοποιητικό της Φορολογικής Διοίκησης με το οποίο να πιστοποιείται ότι το ίδιο ακίνητο, με τα ίδια στοιχεία, περιλαμβάνεται στη δήλωση του ενιαίου φόρου ακινήτων, καθώς και ότι ο φορολογούμενος έχει καταβάλλει ή νόμιμα απαλλαγεί από τον ΕΝΦΑ για το συγκεκριμένο ακίνητο και έχει καταβάλλει , ρυθμίσει ή νόμιμα απαλλαγεί για τα υπόλοιπα ακίνητα για τα οποία είναι υπόχρεος, κατά τα προηγούμενα έτη.
Οι συμβολαιογράφοι, φύλακες μεταγραφών και οι προϊστάμενοι των κτηματολογικών γραφείων που παραβαίνουν τις παραπάνω υποχρεώσεις, υπόκεινται σε πρόστιμο που ορίζεται σε 5.000 ευρώ για κάθε παράβαση».
Οι συμβολαιογράφοι, φύλακες μεταγραφών και οι προϊστάμενοι των κτηματολογικών γραφείων που παραβαίνουν τις παραπάνω υποχρεώσεις, υπόκεινται σε πρόστιμο που ορίζεται σε 5.000 ευρώ για κάθε παράβαση».
πηγή
Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2013
ΣΤΑ ΑΚΡΑ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΗΠΑ - Ομπάμα: "Δεν θα διαπραγματευθώ"
Η παράλυση των ομοσπονδιακών υπηρεσιών των ΗΠΑ παραμένει για τρίτη ημέρα στις ΗΠΑ, έπειτα και από την άκαρπη συνάντηση της ηγεσίας του Κονγκρέσου με τον πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα, την ώρα που η κρίση της χρηματοδότησης του ομοσπονδιακού προϋπολογισμού κινδυνεύει να διασταυρωθεί με μία νέα αναμέτρηση ανάμεσα στον Λευκό Οίκο και το Κονγκρέσο για την αύξηση του ανωτάτου ορίου του δημοσίου χρέους μέχρι τις 17 Οκτωβρίου. Ελλείψει συμφωνίας, οι Ηνωμένες Πολιτείες κινδυνεύουν να κηρύξουν τότε στάση πληρωμών, εκπληρώνοντας το σενάριο του "δημοσιονομικού βαράθρου".
Ο αμερικανός πρόεδρος προειδοποίησε σαφώς την ηγεσία του Κονγκρέσου κατά τη χθεσινή συνάντηση στον Λευκό Οίκο ότι "δεν προτίθεται να διαπραγματευθεί την ανάγκη να αναλάβει δράση το Κονγκρέσο για την επαναλειτουργία της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, ούτε για την αύξηση του ανωτάτου ορίου του χρέους για να πληρωθούν οι λογαριασμοί που το ίδιο το Κονγκρέσο έχει συσσωρεύσει", ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος.
Είχε προηγηθεί ο επικεφαλής του Ρεπουμπλικανών της Βουλής των Αντιπροσώπων Τζον Μπέινερ, ο οποίος είχε δηλώσει ότι "ο πρόεδρος επανέλαβε για μία ακόμη φορά ότι δεν θέλει να διαπραγματευθεί". Ο Τζον Μπέινερ αναφερόταν στην άρνηση του αμερικανού προέδρου να διαπραγματευθεί την υπονόμευση του νόμου για τη μεταρρύθμιση στον τομέα της υγείας, γνωστού ως Obamacare, που έθεσαν ως όρο οι Ρεπουμπλικανοί, με προεξάρχοντες τους βουλευτές του Tea Party, για να εγκρίνουν τα απαραίτητα για την λειτουργία των ομοσπονδιακών υπηρεσιών κονδύλια.
Οι Ρεπουμπλικανοί απειλούν επίσης να μην εγκρίνουν την αύξηση του ορίου του δημοσίου χρέους μέχρι τις 17 Οκτωβρίου, συνδέοντας και πάλι το θέμα με τον νόμο "Obamacare", οδηγώντας τις ΗΠΑ στο "δημοσιονομικό βάραθρο".
Νωρίτερα ο Μπαράκ Ομπάμα είχε δηλώσει "εξοργισμένος" από τις συνεχείς κρίσεις με το Κονγκρέσο, κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο τηλεοπτικό δίκτυο CNBC. "Φυσικά είμαι εξοργισμένος, διότι αυτή η κρίση είναι τελείως παράλογη", είπε τονίζοντας ότι επίσης δεν προτίθεται να διαπραγματευθεί "με μία εξτρεμιστική πτέρυγα κόμματος" την αύξηση του ανωτάτου ορίου χρέους, καθώς πλησιάζει η 17η Οκτωβρίου.
Ο αμερικανός πρόεδρος δήλωσε επίσης κατά την ίδια συνέντευξη ότι "αυτήν την φορά, η Γουόλ Στριτ καλά θα κάνει να ανησυχεί" για το σημερινό αδιέξοδο, "τη στιγμή που υπάρχει μία κατάσταση κατά την οποία μία ομάδα είναι έτοιμη να προκαλέσει στάση πληρωμών, τότε έχουμε πρόβλημα".
Ο Μπαράκ Ομπάμα συναντήθηκε χθες με τους επικεφαλής μερικών από τις μεγαλύτερες τράπεζες της Γουόλ Στριτ, ανάμεσά τους η JP Morgan Chase, Goldman Sacks και Bank of America για να συζητήσει το θέμα της αύξησης του ανωτάτου ορίου χρέους και σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση αυτή προειδοποίησε ότι "υπάρχουν πρηγούμενα παράλυσης του κράτους, αλλά δεν υπάρχει προηγούμενο κήρυξης στάσης πληρωμών".
AKΟΜΑ ΔΕΝ ΤΑ ΕΧΟΥΝ "ΒΡΕΙ" SPD KAI CDU
Παρά τις εξαγγελίες του κόμματος των Χριστιανοδημοκρατών πως θα προσπαθήσουν να βρουν «κοινό τόπο» με τον Πέερ Στάινμπρουκ ή με τους Γερμανούς Πράσινους, μέχρι στιγμής δεν έχει επέλθει κάποια συμφωνία και η Γερμανία παραμένει χωρίς κυβέρνηση.
Για το θέμα αυτό, ο υπουργός Οικονομικών της κυβέρνησης Μέρκελ Βόλφγκανγκ Σόιμπλε μίλησε στην γερμανική εφημερίδα Bild με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας της Γερμανικής Ενότητας και τόνισε πως «η Γερμανία δεν θα μπορέσει να δώσει επαρκείς εξηγήσεις εντός και εκτός σε περίπτωση που δεν σχηματιστεί κυβέρνηση μετά το ξεκάθαρο αποτέλεσμα των ομοσπονδιακών εκλογών και τάσσεται κατά του ενδεχομένου είτε κυβέρνησης μειοψηφίας είτε νέων εκλογών».
Στη συνέχεια ωστόσο, ο Γερμανός υπουργός εξέφρασε την βεβαιότητα του πως θα είναι επιτυχής η προσπάθεια σχηματισμού νέας κυβέρνησης λέγοντας χαρακτηριστικά: «Υπάρχει ένας καθαρός νικητής και δύο πιθανοί κυβερνητικοί εταίροι. Θέλουμε να συζητήσουμε με ειλικρίνεια με τους Πράσινους και ελπίζουμε ότι και εκείνοι είναι έτοιμοι για ουσιαστικές συνομιλίες μαζί μας. Πρέπει όμως πρώτα να εκλέξουν νέα ηγεσία και θα έχει αποφασιστική σημασία ποιος θα επιλεγεί».
Μιλώντας στην εφημερίδα Bild, ο απερχόμενος υπουργός Οικονομικών εκφράζει την βεβαιότητα ότι θα είναι επιτυχής η προσπάθεια σχηματισμού κυβέρνησης λέγοντας: "".
Αναφέρθηκε επίσης στην ευθύνη της Γερμανίας όχι μόνο για τους πολίτες της αλλά "και για την Ευρώπη και ακόμη πιο πέρα" ώστε να σχηματιστεί κυβέρνηση
Η Αρχαία Ελλάδα ζει μέσα μας… από στόμα σε στόμα!
Φράσεις με ιστορία που “κυκλοφορούν” αιώνες από στόμα σε στόμα
Στον καθημερινό μας λόγο χρησιμοποιούμε διαχρονικές φράσεις λαϊκής
σοφίας, την προέλευση των οποίων οι περισσότεροι δεν γνωρίζουμε. Οι
φράσεις αυτές κρύβουν μία μικρή ιστορία, με άγνωστους σε εμάς
πρωταγωνιστές, η οποία αφενός έχει κάτι να μας διδάξει, και αφετέρου
απεικονίζει γλαφυρά τον τρόπο ζωής και δράσης των ανθρώπων μίας άλλης
εποχής.
Στις περισσότερες των περιπτώσεων η λαϊκή αυτή σοφία, έχει τις ρίζες
της στην Αρχαία Ελλάδα και το Βυζάντιο, αποδεικνύοντας κατ’ αυτόν τον
τρόπο την συνέχεια του Ελληνισμού, εφόσον τις ίδιες φράσεις
χρησιμοποιούμε και σήμερα.
Οι άνθρωποι μπορεί να αλλάζουν ανάλογα με τις εποχές, ταυτόχρονα όμως,
εύκολα διαπιστώνει κανείς, πως στην πραγματικότητα μοιραζόμαστε
διαχρονικά τα ίδια πάθη, φόβους, ανησυχίες και ελπίδες.
Στα πλαίσια αυτά έχει αξία και ιδιαίτερο ενδιαφέρον, η γνώση της
λαϊκής αυτής σοφίας. Η παρουσίαση θα γίνει ανά χρονική περίοδο, αρχαία
Ελλάδα, Βυζάντιο, Τουρκοκρατία, Νεώτεροι χρόνοι.
Χτύπα ξύλο.
«Απτεσθαι ξύλου», έλεγαν οι αρχαίοι Έλληνες. Λόγω της πεποίθησης τους
πως στα δένδρα κατοικούσαν νύμφες (Δρυάδες/Αμαδρυάδες) χτύπαγαν το
ξύλο του κορμού των δένδρων για να επικαλεστούν την προστασία τους,
καθώς οι νύμφες μπορούσαν να πραγματοποιήσουν τις ευχές των ανθρώπων.
Αυτή η συνήθεια συνηθίζεται ακόμα και σήμερα, όταν ακούμε κάτι το
οποίο δεν θέλουμε να μας συμβεί…
Ο Πάνας με νύμφες του δάσους
Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα.
Η παροιμιώδης αυτή έκφραση, προέρχεται από τον μύθο του Αισώπου, «Ανήρ
κομπαστής», και χρησιμοποιείται για όσους καυχιούνται για κάτι και το
υποστηρίζουν, αλλά αδυνατούν να αποδείξουν τα λεγόμενά τους. Σύμφωνα
με τον μύθο, ένας αθλητής που βρισκόταν στην Αθήνα καυχιόνταν συνέχεια
ότι σε αγώνες στην Ρόδο είχε πραγματοποιήσει ένα τεράστιο άλμα. Καθώς
δεν τον πίστευε κανείς, αυτός έλεγε στους Αθηναίους να πάνε στη Ρόδο
και να ρωτήσουν τους θεατές των αγώνων. Τότε ένας Αθηναίος πήγε στο
σκάμμα, και με το χέρι έγραψε πάνω στην άμμο τη λέξη «Ρόδος».
Κατόπιν γύρισε προς τον καυχησιάρη αθλητή και του είπε: «Αυτού γαρ και
Ρόδος και πήδημα», το οποίο έχει μείνει ως «ιδού η Ρόδος, ιδού και το
πήδημα». Το προφανές νόημα είναι ότι ο καθένας έχει οποτεδήποτε την
δυνατότητα να αποδείξει τις δυνατότητές του και δεν χρειάζεται η
επίκληση μυθικών προγόνων, κατορθωμάτων κτλ।
Τα κρέμασε στον κόκορα।
Οι αρχαίοι αγαπούσαν και αυτοί τα τυχερά παιχνίδια, όπως τα κότσια। (
ζάρια), αλλά και τα στοιχήματα στις κοκορομαχίες (αλεκτρυονομαχίαι).
Όπως συμβαίνει και σήμερα κυρίως στην Ασία, έβαζαν δύο κοκόρια να
μαλώσουν και άρχιζαν τα στοιχήματα, για τον νικητή. Έτσι, πάνω στα
κοκόρια στοιχηματίζοντας, κρεμούσαν πολλές φορές ακόμα και ολόκληρες
περιουσίες. Στον κόκορα κρεμούσαν τα χρήματά τους και όπως συμβαίνει
συνήθως με τους παίχτες, τα έχαναν. Από τα αρχαία λοιπόν χρόνια, και
από τις κοκορομαχίες, μας έμεινε και η φράση «τα κρέμασε στον κόκορα
», που λέμε μέχρι και σήμερα με την ίδια σημασία.
.
Δε μύρισα τα νύχια μου.
Στην αρχαία Ελλάδα πριν αθλητές μπουν στο στίβο, πολλοί από τους
θεατές έβαζαν μεγάλα στοιχήματα, για τον νικητή, όπως γίνεται σε
πολλές περιπτώσεις και σήμερα. Πολλοί ακόμη πήγαιναν στα διάφορα
μαντεία, για να μάθουν το νικητή. Οι «μάντισσες», «βουτούσαν» τότε τα
νύχια τους σ ένα υγρό, από δαφνέλαιο, ύστερα τα έβαζαν κοντά στη μύτη
τους κι έπεφταν σ ένα είδος καταληψίας. Τότε ακριβώς έλεγαν και το
όνομα του νικητή. Από το περίεργο αυτό γεγονός έμεινε ως τα χρόνια μας
η φράση: «δε μύρισα τα νύχια μου», που τη λέμε συνήθως, όταν μας
ρωτούν για κάποιο γνωστό συμβάν, το οποίο εμείς δεν έχουμε μάθει.
Μη μου τους κύκλους τάραττε.
Όταν οι Ρωμαίοι κυρίευσαν τις Συρακούσες το 212 π.Χ., μετά από τριετή
αντίσταση των Ελλήνων, κάποιοι Ρωμαίοι στρατιώτες μπήκαν στο σπίτι του
Αρχιμήδη, και τον βρήκαν να σχεδιάζει κύκλους στο έδαφος. Ο Αρχιμήδης
τους παρακάλεσε να τον αφήσουν να τελειώσει τη λύση κάποιου σπουδαίου
προβλήματος που τον απασχολούσε, εξού και οι κύκλοι στο έδαφος. Για
αυτό και τους είπε το γνωστό «μη μου τους κύκλους τάραττε». Ο Ρωμαίος
στρατιώτης όμως δυστυχώς και τους κύκλους του χάλασε, και τον Αρχιμήδη
σκότωσε…!!!! Η φράση όμως έμεινε…
ο Αρχιμήδης, Domenico Fetti
Κοράκιασα από τη δίψα.
Φράση που προέρχεται από έναν αρχαιοελληνικό μύθο. Σύμφωνα με αυτόν,
σε κάποια μικρή ορεινή πόλη της αρχαίας Ελλάδας, οι κάτοικοι
αποφάσισαν κάποτε να κάνουν μια θυσία στο θεό Απόλλωνα. Το νερό όμως
που θεωρούσαν ιερό και το χρησιμοποιούσαν στις θυσίες , βρίσκονταν
ανάμεσα σε δύσβατα φαράγγια. Έπρεπε λοιπόν για αυτή τη σημαντική θυσία
να στείλουν κάποιον σε αυτή τη δύσκολη και ανηφορική διαδρομή, για να
φέρει το «ιερό» νερό. Ξαφνικά, ακούστηκε μια φωνή από ένα δέντρο εκεί
κοντά. Ήταν η φωνή ενός κόρακα ο οποίος προσφερόταν να αναλάβει το
συγκεκριμένο εγχείρημα. Παρά την έκπληξη που ένιωσαν οι κάτοικοι
ακούγοντας τη φωνή του κόρακα, αποφάσισαν να του αναθέσουν την
αποστολή, μιας και με τα φτερά του θα έφτανε γρήγορα και εύκολα στην
πηγή που έτρεχε το «ιερό» αυτό νερό.Έδωσαν λοιπόν, οι άνθρωποι στον
κόρακα μια μικρή υδρία, αυτός την άρπαξε με τα νύχια του και πέταξε
στον ουρανό με κατεύθυνση την πηγή. Ο κόρακας έφτασε γρήγορα στην
πηγή. Πλάι της αντίκρισε μια συκιά γεμάτη σύκα, και λιχούδης καθώς
ήταν άρχισε να δοκιμάζει μερικά σύκα. Τα σύκα όμως ήταν άγουρα, και ο
κόρακας αποφάσισε να περιμένει μέχρι να ωριμάσουν, ξεχνώντας όμως την
αποστολή που είχε αναλάβει για λογαριασμό των ανθρώπων. Περίμενε
τελικά δύο ολόκληρες μέρες ώσπου τα σύκα ωρίμασαν. Έφαγε πολλά μέχρι
που κάποια στιγμή θυμήθηκε τον πραγματικό λόγο για τον οποίο είχε
έρθει στην πηγή. Άρχισε να σκέφτεται λοιπόν, πώς θα δικαιολογούσε την
αργοπορία του στους κατοίκους της πόλης. Τελικά γέμισε με νερό τη
μικρή υδρία, άρπαξε με το ράμφος του ένα μεγάλο φίδι το οποίο διέκρινε
να κινείται κοντά στους θάμνους και πέταξε για την πόλη. Όταν ο
κόρακας έφτασε στην πόλη, οι κάτοικοι θέλησαν να μάθουν το λόγο για
τον οποίο άργησε να επιστρέψει με το νερό από την πηγή. Ο κόρακας αφού
άφησε κάτω την υδρία και το φίδι, και ισχυρίστηκε ότι το συγκεκριμένο
φίδι ρουφούσε το νερό από την πηγή, με αποτέλεσμα αυτή να αρχίσει να
ξεραίνεται. Έπειτα τους είπε πως όταν το φίδι αποκοιμήθηκε, αυτός
γέμισε την υδρία με το νερό και γράπωσε και το φίδι για να το
παρουσιάσει στους κατοίκους.Οι άνθρωποι τον πίστεψαν και σκότωσαν το
φίδι χτυπώντας το με πέτρες και ξύλα. Όμως, το φίδι αυτό ήταν του θεού
Απόλλωνα, και ο θεός του φωτός οργισμένος αποφάσισε να τιμωρήσει τον
κόρακα για το ψέμα του. Έτσι από εκείνη την ημέρα, κάθε φορά που ο
κόρακας προσπαθούσε να πιει νερό από κάποια πηγή, αυτή στέρευε.
Κράτησε πολύ καιρό το μαρτύριο αυτό της δίψας του κόρακα, μέχρι που ο
Απόλλωνας τον λυπήθηκε και τον έκανε αστέρι στον ουρανό. Από τότε,
όταν κάποιος διψούσε πολύ, έλεγε τη φράση « Κοράκιασα από τη δίψα ».
Και αυτή η φράση έχει παραμείνει ως τις μέρες μας…
Ο κλέψας του κλέψαντος.
Αρχαία ελληνική έκφραση, (Αλωπεκίζειν προς ετέρα αλώπεκα). Παροιμία
που λεγόταν για τους απατεώνες και μάλιστα σε περιπτώσεις που κάποιος
εξ αυτών, επιχειρούσε να εξαπατήσει άλλον απατεώνα.
Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας.
Φράση που χρησιμοποιείται για να υποδείξει δολιότητα. Κατά την
διάρκεια του Τρωικού πολέμου, O Λαοκόων ένας από τους Τρώες ιερείς του
Θυμβραίου Απόλλωνα, προειδοποίησε τους συμπατριώτες του Τρώες,
(μάταια) να μη δεχθούν το δώρο που πρόσφεραν οι Έλληνες -οι Δαναοί-
στους Τρώες, όταν υποτίθεται ότι αποφάσισαν να τερματίσουν την
πολιορκία τους. To προκείμενο δώρο ήταν, εννοείται, ο Δούρειος ίππος.
Δώρο που αποδείχθηκε θανάσιμο και καταστροφικό για τους Τρώες, και την
αγαπημένη τους πόλη, την Τροία.
ο Αχιλλέας περιφέρει το άψυχο κορμί του Έκτωρα
Καβάλησε το καλάμι.
Είναι μια έκφραση που ίσως προέρχεται από την Αρχαία Ελλάδα. Οι
Σπαρτιάτες το έλεγαν για να πειράξουν τον Αγησίλαο. Ο Αγησίλαος
αγαπούσε πολύ τα παιδιά του και όταν ήταν μικρά έπαιζε μαζί τους,
καβαλώντας σαν σε άλογο, ένα καλάμι. Κάποια μέρα όμως τον είδε ένας
φίλος του σε αυτή την στάση και ο Αγησίλαος τον παρακάλεσε να μην πει
τίποτα σε κανέναν. Αλλά εκείνος δεν κράτησε τον λόγο του και το είπε
σε άλλους, για να διαδοθεί σιγά – σιγά σε όλους και να φθάσει στις
μέρες μας, με αλλαγμένη την ερμηνεία του (το λέμε όταν θέλουμε να
πούμε για κάποιον ότι πήραν τα μυαλά του αέρα).
Σε τρώει ή μύτη σου, ξύλο θα φας.
Στην αρχαία Ελλάδα πίστευαν πως ο «κνησμός», η φαγούρα, δηλαδή, του
σώματος, ήταν προειδοποίηση των Θεών. Πίστευαν πως όταν ένας άνθρωπος
αισθανόταν φαγούρα στα πόδια του, θα έφευγε σε ταξίδι. Όταν πάλι τον
έτρωγε η αριστερή του παλάμη, θα έπαιρνε δώρα. Η πρόληψη αυτή έμεινε
ως τα χρόνια μας. «Με τρωει το χέρι μου χρήματα θα πάρω», συνηθίζουμε
να λέμε όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Οι αρχαίοι όμως, θεωρούσαν
γρουσουζιά, όταν αισθανόταν φαγούρα στην πλάτη, στο λαιμό, στα αφτιά
και στη μύτη. Κάποτε για παράδειγμα, ο βασιλιάς της Σπάρτης Άγις, ενώ
έκανε πολεμικό συμβούλιο με τους αρχηγούς του, είδε ξαφνικά κάποιον
από αυτούς να ξύνει αφηρημένος το αφτί του. Αμέσως σηκώθηκε πάνω και
διέλυσε το συμβούλιο.- Θα έχουμε αποτυχία οπωσδήποτε. Οι θεοί
προειδοποίησαν τον Αρίσταρχο. Ας αναβάλουμε για αργότερα την
εκστρατεία…Οι Σπαρτιάτες πίστευαν ακόμη ότι τα παιδιά που
αισθάνονταν φαγούρα στη μύτη τους, θα γινόντουσαν κακοί πολεμιστές.
Έτσι, όταν έβλεπαν κανένα παιδί να ξύνει τη μύτη του, το τιμωρούσαν,
για να μην την ξαναξύσει άλλη φορά. Από την πρόληψη αυτή βγήκε η φράση
: «η μύτη σου σε τρώει, ξύλο θα φας».
Πράσσειν άλογα.
Όταν κάποιος σε μία συζήτηση μας λεει πράγματα με τα οποία διαφωνούμε
ή μας ακούγονται παράλογα, συνηθίζουμε να λέμε: « Τί είναι αυτά που
μου λες; Αυτά είναι αηδίες και πράσσειν άλογα»…Το «πράσσειν άλογα»
λοιπόν, δεν είναι πράσινα άλογα όπως πιστεύει πολύς κόσμος, αλλά
αρχαία ελληνική έκφραση…Προέρχεται εκ του ενεργητικού απαρέμφατου
του ρήματος «πράττω» ή/και «πράσσω» (τα δύο τ, αντικαθίστανται στα
αρχαία και από δύο σ), που είναι το «πράττειν» ή/και «πράσσειν» και
του «άλογο» που είναι ουσιαστικά το ουσιαστικό «λόγος» που σημαίνει
λογική (σε μία από τις έννοιες του) με το α στερητικό μπροστά. Α-λογο
το παράλογο, δηλαδή ,Πράσσειν άλογα, το να κάνει κανείς παράλογα
πράγματα…
Ένα χελιδόνι δε φέρνει την άνοιξη.
Σ’ έναν από τους μύθους του Αισώπου διαβάζουμε, πως ένας άσωτος και
σπάταλος νέος, αφού έφαγε όλη του την περιουσία, δεν του είχε
απομείνει παρά ο καινούριος του χονδρός εξωτερικός μανδύας. Κάποια
μέρα, λοιπόν, που τυχαία είδε ένα χελιδόνι να πετάει έξω από το
παράθυρό του, φαντάστηκε πως ο χειμώνας είχε περάσει και πως ήρθε πια
η άνοιξη. Πούλησε τότε και το μανδύα σαν αχρείαστο. Αλλά το
χειμωνιάτικο κρύο είχε άλλη γνώμη και ξαναγύρισε την άλλη μέρα πιο
τσουχτερό. Οι αρχαίοι χρησιμοποιούσαν τη φράση αυτή με τα λόγια: « μία
χελιδών έαρ ου ποιεί». Κατά τον Αριστοτέλη: «Το γάρ έαρ ούτε μία
χελιδών ποιεί ούτε μία ημέρα». Επίσης, συγγενική είναι η φράση: «Μ’
ένα χελιδόνι, καλοκαίρι δεν κάνει, ούτε μια μέλισσα μέλι» και «μ’ ένα
λουλούδι καλοκαίρι δε γίνεται».
Κροκοδείλια δάκρυα.
Ο κροκόδειλος όταν θέλει να ξεγελάσει το θύμα του, κρύβεται και βγάζει
κάτι παράξενους ήχους, που μοιάζουν καταπληκτικά με κλάμα μωρού
παιδιού. Έτσι, αυτοί που τον ακούν, νομίζουν ότι πρόκειται για κάποιο
παιδάκι και τρέχουν να το βοηθήσουν… Ο κροκόδειλος τότε επιτίθεται
ξαφνικά και σκοτώνει το θύμα του. Στην αρχαία Ελλάδα ο κροκόδειλος
ήταν άγνωστος, οι Έλληνες όμως έμαθαν για αυτόν από τους Φοίνικες
εμπόρους, που τους γέμιζε με τρόμο και θαυμασμό για την δύναμη και την
πανουργία του κροκόδειλου . Έτσι λοιπόν, παρόλο που στην Ελλάδα δεν
υπήρχαν κροκόδειλοι, τα «κροκοδείλια δάκρυα», που λέμε σήμερα γι’
αυτούς που ψευτόκλαινε, είναι φράση καθαρά αρχαία ελληνική.
Άρες μάρες κουκουνάρες.
Η Έκφραση προέρχεται από αρχαίες Ελληνικές κατάρες. Στον ενικό η λέξη
είναι Κατάρα Κατ-άρα Με την πάροδο των χρόνων για λόγους καθαρά
εύηχους και μόνο προσετέθη και το «Μ». Δηλαδή: Κατ-άρα-μάρα. Και έτσι
στη νεότερη ελληνική έγινε -αρα-μάρα, άρες μάρες, έβαλαν και την
«κούφια» ομοιοκατάληκτη λέξη κουκουνάρες (κούφια δεν είναι τα
κουκουνάρια;)και δημιουργήθηκε αυτή η καινούρια φράση! την λέμε όταν
θέλουμε να δηλώσουμε πως ακούσαμε κάτι χωρίς νόημα και χωρίς ουσία!
Αναγκαίο κακό.
Τη φράση αυτή τη βρίσκουμε για πρώτη φορά σ’ ένα στίχο του Μένανδρου
(342-291 π.Χ.),που μιλάει για το γάμο. Ο ποιητής γράφει ότι ο γάμος
«…εάν τις την Αλήθειαν σκοπή, κακόν μεν εστίν, άλλ’ αναγκαίον
κακόν». Δηλαδή: Εάν θέλουμε να το εξετάσουμε στο φως της αλήθειας, ο
γάμος είναι μεν ένα κακό, αλλά «αναγκαίον κακόν». Σ’ ένα άλλο
απόσπασμα του Μένανδρου διαβάζουμε -ίσως για παρηγοριά για τα
παραπάνω- την εξής περικοπή: «Πάντων ιατρός των αναγκαίων κακών χρόνος
εστίν». Επίσης: «αθάνατον εστί κακόν αναγκαίον γυνή». Δηλαδή, η
γυναίκα είναι το αιώνιο αναγκαίο κακό
Κατά φωνή κι ο γάιδαρος।
Στην αρχαιότητα , όταν ένας γάιδαρος φώναζε πριν αρχίσει μια μάχη,
νόμιζαν ότι οι θεοί τους προειδοποιούσαν για τη νίκη. Κάποτε ο
Φωκίωνας ετοιμαζόταν να επιτεθεί στους Μακεδόνες του Φιλίππου, αλλά
δεν ήταν και τόσο βέβαιος για το αποτέλεσμα, επειδή οι στρατιώτες του
ήταν λίγοι. Τότε αποφάσισε ν’ αναβάλει για μερικές μέρες την επίθεση,
ώσπου να του στείλουν τις επικουρίες, που του είχαν υποσχεθεί οι
Αθηναίοι. Πάνω, όμως, που ήταν έτοιμος να διατάξει υποχώρηση, άκουσε
ξαφνικά τη φωνή ενός γαϊδάρου από το στρατόπεδο του. – Κατά φωνή κι ο
γάιδαρος! έκανε ενθουσιασμένος ο Φωκίωνας. Και διέταξε ν’ αρχίσει η
επίθεση, με την οποία νίκησε τους Μακεδόνες. Από τότε ο λόγος έμεινε,
και τον λέμε συχνά, όταν βλέπουμε ξαφνικά κάποιο φίλο μας, που δεν τον
περιμέναμε.
Δεν ιδρώνει τ’ αυτί του.
Την φράση αυτή την χρωστάμε στον πατέρα της Ιατρικής τον Ασκληπιό.
Όταν κάποια νεαρή τον ρώτησε, με ποιον τρόπο θα μπορούσε να κάνει τον
νεαρό που της άρεσε να την αγαπήσει, αυτός απάντησε : «Να τον κλείσεις
σ’ ένα πολύ ζεστό δωμάτιο, την συμβούλευσε, και αν ιδρώσουν τ αφτιά
του, θα σ αγαπήσει. Αν δεν ιδρώσουν, μην παιδεύεσαι άδικα». Από την
περίεργη αυτή συμβουλή του Ασκληπιού, έμεινε ως τα χρόνια μας η φράση
«δεν ιδρώνει τ’ αυτί του», που τη λέμε συνήθως, για τους αναίσθητους
και αδιάφορους.
Δίνω τόπο στην οργή.
Δώσε τόπο της οργής», φράση που την βρίσκουμε στην «Αντιγόνη» του
Σοφοκλή (718): «είκε θυμώ και μετάστασιν δίδου». Αυτά τα λόγια λεει ο
Αίμωνας στον πατέρα του τον Κρέοντα , που επιμένει να τιμωρήσει την
Αντιγόνη, γιατί δεν υπάκουσε στη διαταγή του και έθαψε τον αδελφό της
Πολυνείκη. «Είκε» σημαίνει υποχώρησε, «θυμώ και» αντί «και θυμώ
μετάοτασιν δίδου» , δηλαδή, και άλλαξε γνώμη, δηλαδή, δώσε τόπο στην
οργή. Στις «Ευμενίδες» του Αισχύλου (847) λεει η θεά Αθηνά στο Χορό
(των Ευμενίδων): «οργάς ξυνοίσω σοι γεραιτέρα γαρ ει». Η λ έξη οργή
έχει και τη σημασία: διάθεσης, των αισθημάτων, όπως κι εδώ «θα δώσω
τόπο στην οργή», θα υποχωρήσω και θα ανεχθώ τις διαθέσεις σου (ξυνοίσω
που σημαίνει συνοίσω , μέλλων του συμφέρω, εδώ ανέχομαι, συγχωρώ,
υπομένω), γιατί είσαι γεροντότερη (Ευριπ. Ελ. 80, Απόσπ. 31) «οργή
είκειν» κ.ά.
Κάλλιο αργά παρά ποτέ.
Όταν ο Σωκράτης, σε περασμένη πια ηλικία αποφάσισε να μάθει κιθάρα,
τον πείραξαν οι φίλοι του, λέγοντας του: «Γέρων ών κίθαριν
μανθάνεις;…». Κι ο Σωκράτης τότε απάντησε: «Κάλλιον οψιμαθής ή
αμαθής (παραμένειν)».
ο θάνατος του Σωκράτη, Jacques-Louis David
Του πήρε τον αέρα..
Η έκφραση αυτή έχει παραμείνει από την αρχαία Ελλάδα και συγκεκριμένα
από τις ναυμαχίες που έδιναν οι αρχαίοι Έλληνες. Οποίος μπορούσε να
εκμεταλλευτεί καλύτερα τον αέρα μπορούσε να κινηθεί πιο γρήγορα άρα
και να νικήσει. Έτσι οποίος έπαιρνε τον αέρα ήταν και ο νικητής.
Αέρα!
Στην αρχαία Ελλάδα, όταν άρχιζε κάποια μάχη, οι πολεμιστές έπεφταν
πάνω στον αντίπαλό τους, φωνάζοντας «αλαλά», λέξη που δεν είχε κανένα
νόημα, αλλά ήταν απλώς πολεμική κραυγή. Απ’ αυτό, ωστόσο, βγήκε η λέξη
«αλαλάζω» και η αρχαία φράση «ήλόλαζον την νίκην». Ο αλαλαγμός
χρησιμοποιήθηκε και στους νεότερους πολέμους, τόσο για εμψύχωση των
πολεμιστών, ιδίως στις εφόδους, όσο και σαν επωδός της νίκης, αφού
αντικαταστάθηκε η λέξη «Αλαλά» με τη λέξη «Aέρα». Αλλά ποιο ήταν πάλι
το γεγονός εκείνο που έκανε τη λέξη «Αέρα» να επικρατήσει σαν πολεμική
κραυγή;Κατά την πολιορκία των Ιωαννίνων (1912-13), οι οβίδες του
εχθρού, που χτυπούσαν εναντίον των οχυρωματικών θέσεων του στρατού
μας, δεν έφερναν σχεδόν κανένα αποτέλεσμα, εκτός από το δυνατό αέρα,
που δημιουργούσαν ολόγυρα οι εκρήξεις. Σε κάθε τέτοια, λοιπόν,
αποτυχημένη βολή, οι Έλληνες στρατιώτες -προπαντός όμως οι θρυλικοί
Τσολιάδες- φώναζαν όλοι μαζί «Αέρα!», θέλοντας με τον τρόπο αυτό να
εκδηλώσουν τη χαρά τους για την εχθρική αποτυχία (ειπώθηκε για πρώτη
φορά από εύζωνα του 1/38 Συντάγματος Ευζώνων). Η λέξη, όμως, «Αέρα»
έγινε ένα πραγματικό σύμβολο κατά τον πόλεμο της 28ης Οκτωβρίου 1940.
Τα τσούξαμε.
Στην αρχαιότητα, υπήρχαν πολλές γυναίκες, που έπιναν πολύ κρασί,
ανακατεύοντας το ποτό τους με μια ειδική σκόνη, που έκανε το κρασί να
γίνεται πιο πικάντικο. Απ’ αυτό βγήκε και η φράση «τα τσούξαμε».
οι γυναίκες της Άμφισσας, Lawrence Alma-Tadema
Ες αύριον τα σπουδαία.
Αυτή η παροιμιακή φράση είναι του Πλουτάρχου, από το βίο του
Πλουτάρχου που αναφέρεται στον Πελοπίδα. Ανήκει στον Θηβαίο στρατηγό
Αρχία (4ος αι. π.Χ.), φίλο των Σπαρτιατών, όταν σε ένα συμπόσιο
κάποιος του πήγε ένα γράμμα, που περιείχε την πληροφορία ότι κινδύνευε
από τους δημοκρατικούς και τον Πελοπίδα που είχε επιστρέψει στη Θήβα
από την Αθήνα κρυφά. Βρισκόμαστε στο 379 π.Χ. Ο Αρχίας, πάνω στο
γλέντι και μέσα στη χαρά του, πάνω στη μέθη της δύναμής του και της
εξουσίας, αμέλησε να το ανοίξει. Αντί να ανοίξει την επιστολή και να
τη διαβάσει, την έβαλε στην άκρη λέγοντας «εις αύριον τα σπουδαία»,
δηλαδή αύριο 8α διαβάσω τα σημαντικά πράγματα που περιέχει αυτή η
επιστολή. Αυτό ήταν και το λάθος του. Σε λίγο δολοφονήθηκε και αυτός
και οι φίλοι του.
Από μηχανής θεός.
Με την φράση «από μηχανής θεός» χαρακτηρίζουμε ένα πρόσωπο ή ένα
γεγονός, που με την απροσδόκητη εμφάνισή του, δίνει μια λύση ή μια νέα
εξέλιξη σε περίπτωση αμηχανίας ή διλήμματος. Η καταγωγή της έκφρασης
αυτής, ανάγεται στην αρχαία ελληνική δραματική ποίηση και ειδικότερα
στην τραγωδία. Συγκεκριμένα, σε αρκετές περιπτώσεις ο τραγικός ποιητής
οδηγούσε σταδιακά την εξέλιξη του μύθου σ’ ένα σημείο αδιεξόδου, με
αποτέλεσμα η εξεύρεση μιας λύσης να είναι πολύ δύσκολη, αν όχι
αδύνατη. Τότε, προκειμένου το θεατρικό έργο να φτάσει σε ένα τέλος,
συνέβαινε το εξής: εισαγόταν στο μύθο ένα θεϊκό πρόσωπο, που με την
παρέμβασή του έδινε μια λύση στο αδιέξοδο και το έργο μπορούσε πλέον
να ολοκληρωθεί ομαλά. Η έκφραση «ο από μηχανής θεός» καθιερώθηκε,
επειδή αυτό το θεϊκό πρόσωπο εμφανιζόταν στη σκηνή του θεάτρου με τη
βοήθεια της «μηχανής», δηλαδή ενός ξύλινου γερανού, ώστε να φαίνεται
ότι έρχεται από ψηλά, ή καμιά φορά από καταπακτή, εάν επρόκειτο για
θεό του Άδη . Ουσιαστικά, δηλαδή, πρόκειται για μια περίπτωση
επιφάνειας (θεϊκής δηλαδή εμφάνισης στους θνητούς), που συνέβαινε στο
τέλος μιας τραγωδίας, διευκολύνοντας τον τραγικό ποιητή να δώσει μια
φυσική λύση στο μύθο του έργου του.
Τα σπάσαμε.
Οι αρχαίοι Κρήτες την παραμονή του γάμου τους, συγκέντρωναν σε ένα
μεγάλο δωμάτιο διάφορα πήλινα βάζα κι ενώ τραγουδούσαν και χόρευαν, τα
έσπαζαν ένα ένα. Η συνήθεια αυτή με τον καιρό, γενικεύτηκε σε όλη την
Ελλάδα. Από αυτή την συνήθεια βγήκε η φράση «τα σπάσαμε» που τη λέμε
μετά από κάθε διασκέδαση.
Τρωει τα νύχια του για καυγά.
Ένα από τα αγαπημένα θεάματα των Ρωμαίων και αργότερα των Βυζαντινών,
ήταν η ελεύθερη πάλη. Οι περισσότεροι από τους παλαιστές, ήταν
σκλάβοι, που έβγαιναν από το στίβο με την ελπίδα να νικήσουν και να
απελευθερωθούν. Στην ελεύθερη αυτή πάλη επιτρέπονταν τα πάντα γροθιές,
κλωτσιές, κουτουλιές, ακόμη και το πνίξιμο.Το μόνο που απαγορευόταν
αυστηρά ήταν οι γρατσουνιές. Ο παλαιστής έπρεπε να νικήσει τον
αντίπαλό του, χωρίς να του προξενήσει την παραμικρή αμυχή με τα νύχια,
κάτι που δεν ήταν εύκολο, καθώς τα νύχια των σκλάβων, ήταν μεγάλα και
σκληρά από τις βαριές δουλειές που έκαναν.Γι’ αυτό λίγο προτού βγουν
στο στίβο, άρχιζαν να τα κόβουν, όπως μπορούσαν, με τα δόντια τους.
Από το γεγονός αυτό βγήκε κι η φράση «τρωει τα νύχια του για καβγά».
Οι μονομάχοι, Gerome Jean Leon
Για ψύλλου πήδημα.
Από τον πρώτο αιώνα η επικοινωνία των Ρωμαίων με τον ασιατικό κόσμο,
είχε σαν αποτέλεσμα την εισαγωγή πληθώρας γελοίων και εξευτελιστικών
δεισιδαιμονιών, που κατέκλυσαν όλες τις επαρχίες της Ιταλίας. Εκείνοι
που φοβόντουσαν το μάτιασμα, κατάφευγαν στις μάγισσες, για να τους
ξορκίσουν μ’ ένα πολύ περίεργο τρόπο: Οι μάγισσες αυτές είχαν μερικούς
γυμνασμένους ψύλλους, που πηδούσαν γύρω από ένα πιάτο με νερό. Αν ο
ψύλλος έπεφτε μέσα και πνιγόταν, τότε αυτός που τον μάτιασε ήταν
εχθρός. Αν συνέβαινε το αντίθετο -αν δεν πνιγόταν δηλαδή-τότε το
μάτιασμα ήταν από φίλο, πράγμα που θα περνούσε γρήγορα. Κάποτε μια
μάγισσα υπέδειξε σ’ έναν πελάτη της ένα τέτοιο εχθρό με τ’ όνομα του.
Εκείνος πήγε, τον βρήκε και τον σκότωσε. Έτσι άρχισε μια φοβερή
«βεντέτα» ανάμεσα σε δύο οικογένειες, που κράτησε πολλά χρόνια.
Ωστόσο, από το δραματικό αυτό επεισόδιο, που το προξένησε μια ανόητη
πρόληψη, βγήκε και έμεινε παροιμιακή η φράση: «Για ψύλλου πήδημα».
Του έδωσε τα παπούτσια στο χέρι.
Με τη φράση αυτή εννοούμε ότι κάποιον τον διώχνουμε, τον απολύουμε από
τη δουλειά του για διάφορους λόγους. Αυτή η έκφραση ξεκίνησε από ένα
παλιό έθιμο, που είχε την πρώτη εφαρμογή του στη Βαβυλωνία. Όταν ο
βασιλιάς ήθελε να αντικαταστήσει έναν άρχοντα, είτε γιατί ήταν
ανεπαρκής, είτε γιατί με κάποια σφάλματά του είχε πέσει στη δυσμένειά
του, του έστελνε ένα ζευγάρι από παλιά παπούτσια με γραμμένο από κάτω
το όνομα αυτού που το λάβαινε. Το έθιμο αυτό το πήραν από τους
Βαβυλώνιους και οι Βυζαντινοί και το διατήρησαν ως τα τελευταία χρόνια
της αυτοκρατορίας. Σχέση έχει και η άλλη φράση που λέμε: «σε γράφω στα
παλιά μου τα παπούτσια». Δηλαδή δεν σε υπολογίζω, δε σου δίνω αξία,
σημασία, σε αγνοώ.
Eνας Μαοϊστής στο τιμόνι της Ευρώπης – ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
Χοσέ Μανουέλ Μπαρόζο !
Εξηγει τις θεσεις της Επαναστατικης Φραξιας που ηγειται
σε σχεση με το εκπαιδευτικο συστημα ( το οποιο χαρατκτηριζει ως της Μπουρζουαζίας )
και οτι στεφει τους φοιτητες κατα των εργατων και το αντιστροφο.
Ειναι λεει αντιπρολεταριακο συστημα !! χαχαχα
ΛΙΓΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ !!
Ο ΜΠΑΡΟΖΟ ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΣΕ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΤΟΞΟ !!
Ο ΜΠΑΡΟΖΟ ( ο ΜΑΟΪΣΤΗΣ ) ΣΗΜΕΡΑ ΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΗΝ ΜΠΟΥΡΖΟΥΑΖΙΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ Ο
ΝΕΟΣ ΧΙΤΛΕΡ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.
ΕΔΩ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΑ Ο ΕΠΟΝΙΤΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ.
ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΚΕ ΤΩΝ ΚΚΕΔΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΤΩΝ !!!
ΠΠ
PORTA PORTA
Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2013
Έτσι για να μην ξεχνιόμαστε… τι σημαίνει η μή προφυλάκιση των βουλευτών;
Η σημερινή απόφαση λοιπόν σημαίνει μόνο ένα πράγμα: Η Χρυσή Αυγή ΔΕΝ χαρακτηρίζεται ως “εγκληματική οργάνωση”, με τα υπάρχοντα στοιχεία. Σε αντίθετη περίπτωση, οι Παναγιώταρος, Κασιδιάρης και Μίχος ΔΕΝ θα είχαν αποφυλακισθεί. Τόσο απλά. Θυμηθείτε τι έγινε με τη 17Ν που είχε χαρακτηρισθεί εγκληματική οργάνωση: Ακόμα και οι “καφετζήδες” είχαν προφυλακιστεί.
Έτσι, κάθε παράπτωμα που βαρύνει μέλη της ΧΑ, λαμβάνει ατομικό χαρακτήρα με τα μέχρι τώρα δεδομένα. Αυτό είναι το μοναδικό συμπέρασμα που εξάγεται από την σημερινή απόφαση της δικαιοσύνης. Όπως λοιπόν σεβαστήκαμε τις εως τώρα ενέργειες της δικαιοσύνης, έτσι με απόλυτο σεβασμό αντιμετωπίζουμε και τις σημερινές εξελίξεις.
Όλοι οι πολιτικάντηδες φύλαρχοι που έσπευδαν με αλλαλαγμούς να αποθεώσουν ή να απαξιώσουν την δικαιοσύνη ανάλογα με τα συμφέροντα τους, είναι οι πλέον επικίνδυνοι για την δημοκρατία.
Και τελευταίο “τιπ”: Νομίζετε ότι θα “χαλούσε” τον Ν. Μιχαλολιάκο μία προφυλάκιση μετά από αυτές τις εξελίξεις;
Ο μάγκας ο Μπερλουσκόνι αποσύρει την στήριξη του στην κυβέρνηση, εφ’ όσον τολμήσουν να φορολογήσουν την πρώτη κατοικία.
Οι συγκρίσεις δυστυχώς είναι τραγικές. Η εδώ σοσιαλφασιστική συμμορία, υπερθεμάτιζε την ρητορική της ακροδεξιάς μέχρι να πέσει ο “κακός Καραμανλής” και να έλθει ο μέγας στοχαστής. Ποιός θα ξεχάσει την παράφωνη ορχήστρα Αλαβάνων – ΛΑΟΣ με μαέστρο τον “μεγάλο στοχαστή” για να ρίξουν το συντομότερο τον “βούδα* της Ραφήνας” (όρος που εφηύρε η Αμερικάνικη πρεσβεία όπως μάθαμε στα wikileaks, και όλως τυχαίως άρχισε να χρησιμοποιείται μανιωδώς από το σοσιαλφασιστικό δημοσιογραφικό μπλοκ).
Αυτά για να καταλαβαινόμαστε.
ΑΛΛΗ ΜΙΑ... ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥ Γ.ΚΑΜΙΝΗ-Ο διεθνής οίκος Moody΄s υποβάθμισε την αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας για το Δήμο της Αθήνας σε "C" από "Caa3".
Η αιτιλογία της υποβάθμισης κατά τη Moody΄s είναι πως υπάρχουν πιθανότητες πτώχευσης. Μετά την υποβάθμιση αυτή ο Δήμος της Αθήνας, για τον συγκεκριμένο οίκο αξιολόγησης είναι στο ίδιο επίπεδο με την πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας.
Πρόκειται για άλλη μία επιτυχία του Δημάρχου Αθηναίων κ. Γιώργου Καμίνη, που αφού γέμισε την Αθήνα λαθρομετανάστες, συνέβαλε στο ξεπάστρεμα της Δημοτικής Αστυνομίας τώρα πηγαίνει το Δήμο προς τη χρεοκοπία.
Δεν προλάβαινε να ασχοληθεί με αυτά τα «επουσιώδη» θέματα γιατί είχε να ασχοληθεί με τα συσσίτια της Χρυσής Αυγής, (αυτά τον ενοχλούσαν) και είχε ως προτεραιότητα πώς θα μετατρέψει την Αθήνα σε Μέκκα.
ΤΑ ΚΑΤΑΣΧΕΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ ΦΥΛΑΚΙΣΗΣ-Έτοιμη να παραδώσει τα σπίτια των Ελλήνων στους ξένους τοκογλύφους η κυβέρνηση
Τα κλειδιά των σπιτιών των Ελλήνων ζητάει και επισήμως η κυβέρνηση μέσω των εφοριών προκειμένου να μην τους βάλει στη φυλακή για οφειλές προς το Δημόσιο. Το κράτος εξελίσσει πλέον τακτικές χειρότερες και από αυτές των τοκογλύφων και τις περνάει με νόμους από τη Βουλή.
Το υπουργείο Οικονομικών έχει ετοιμάσει νομοθετική ρύθμιση, που θα καταθέσει στο νομοσχέδιο για την φορολογία των ακινήτων, σύμφωνα με την οποία θα καλούνται οι πολίτες να πουλήσουν τα ακίνητα τους για να εξοφλήσουν τα πάσης φύσεως χρέη τους προς το Δημόσιο. Και βέβαια δεν πρόκειται για πώληση, αλλά για κατάσχεση, αφού υπάρχει η απειλή της φυλάκισης σε περίπτωση μη εξόφλησης χρεών.Θα γίνεται συμψηφισμός οφειλών με την αξία του ακινήτου που θα αποτιμάται βέβαια με τιμές του 2013, όπου η αγορά ακινήτων είναι ανύπαρκτη και οι τιμές στα… τάρταρα. Θα παίρνει δηλαδή το κράτος τα σπίτια των Ελλήνων για ένα κομμάτι ψωμί, υπό την απειλή των ποινικών διώξεων και της φυλάκισης.
Επειδή ο κ. Στουρνάρας και η παρέα του στο υπουργείο Οικονομικών είναι όμως καλά παιδιά, δίνουν και δεύτερη επιλογή στους οφειλέτες του Δημοσίου. Να μεταβιβάσουν σε τρίτον την πλήρη κυριότητα του ακινήτου με ταυτόχρονη εκχώρηση της απαίτησης καταβολής του τιμήματος ή μέρους αυτού στο Ελληνικό Δημόσιο.
Έξυπνο το κόλπο. Αφενός να πάρουν να πετάξουν στο δρόμο τον οφειλέτη και αφετέρου να δεσμεύουν και τον επόμενο για να εισπράττουν τα χαράτσια.
Α, και μία λεπτομέρεια που την υποβαθμίζει κάπως στην νομοθετική διάταξη που έχει ετοιμάσει το υπουργείο Οικονομικών. Αν η αξία του ακινήτου το οποίο θα δεσμευθεί από την Εφορία για την εξόφληση οφειλής είναι μεγαλύτερη από το ποσό των χρεοστούμενων το Δημόσιο δεν επιστρέφει ούτε ευρώ.
Το κράτος-τοκογλύφος, όπως το έχει καταντήσει η κυβέρνηση των Σαμαρά και Βενιζέλου για να έχει το κεφάλι του ήσυχο καθιστά συνυπεύθυνους για τη μεταβίβαση των ακινήτων τους συμβολαιογράφους, τους φύλακες μεταγραφών και τους προισταμένους κτηματολογικών γραφείων σε περίπτωση που προχωρήσουν σε υπογραφή συμβολαίων μεταβίβαση ακινήτων, μεταγράψουν τίτλους και οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν πληρώσει τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων 2014. Σε αυτή την περίπτωση προβλέπονται ποινές και πρόστιμα 5.000 ευρώ.
Το ερώτημα είναι τι θα κάνει το ελληνικό Δημόσιο τα σπίτια που θα έναντι είσπραξης οφειλών; Θα τα πουλήσει σε ξένα Funds, στα διεθνή αρπακτικά, τα οποία θα τα πουλήσουν αργότερα πάλι στους Έλληνες σε πολύ υψηλότερη τιμή απ’ ότι τα πήραν ή, σε ξένους που θέλουν να έχουν σπίτι σε ένα από τα ομορφότερα οικόπεδα του κόσμου που λέγεται Ελλάδα για τις διακοπές τους.
Αυτό που κάνουν οι τράπεζες πουλώντας τα «κόκκινα δάνεια» και τα σπίτια για να εκβιάζουν και να κερδοσκοπούν στις πλάτες των Ελλήνων που λιμοκτονούν. Αυτή είναι η πολιτική της κυβέρνησης. Θέλει εξαθλιωμένους πολίτες, στη δούλεψη των ξένων funds και των πολυεθνικών.
Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013
ΘΑ ΜΕ ΕΠΕΙΘΕ Η “ΕΞΑΘΡΩΣΗ” ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ ΑΝ………
Γράφει ο Μενέλαος Αυτόλυκος
Θα είναι λίγο να πούμε ότι η πολιτική υποκρισία περισσεύει ;
Ή μήπως θα είναι πολύ να θυμηθούμε το γνωμικό από τον μύθο του παππού Αισώπου : όσα δε φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια ;
Το σήριαλ “Χρυσή Αυγή” που παίζεται τις τελευταίες ημέρες στα μεγαλοκάναλα έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Σε λίγο θα ακούσουμε και ότι η ΧΑ ευθύνεται για την είσοδο της χώρας στο μνημόνιο, την επιβολή της γερμανικής εποπτείας στις αποφάσεις της Βουλής και την οικονομία και την κατάργηση των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων. Ή μήπως δεν μας είχαν πεί ότι “ότι δεν τίθεται θέμα εποπτείας της χώρας από εξωτερικούς παράγοντες” ;…………
Ξέρετε κάτι αγαπητοί φίλοι ; Αν η ΧΑ είναι “εγκληματική οργάνωση” ας ασχοληθεί μαζί της η Δικαιοσύνη διακριτικά και σύμφωνα με τους κανόνες της Δικαιοσύνης.
Θα περίμενα όμως, ως Έλληνας πολίτης και όχι ως γραικός ψηφοφόρος, να υπάρξει και η ανάλογη ευαισθησία για το σκάνδαλο δισεκατομμυρίων της Ζήμενς που τελικά τέθηκε στην άκρη από την ίδια την Βουλή, για τις μίζες με τα υποβρύχια – όλα ο Άκης τα έφαγε – , για το σκάνδαλο με την ΕΛΣΤΑΤ που ανάλογα με την περίπτωση “θυμόμαστε” τα ψεύτικα στοιχεία και μετά τα ξεχνάμε, την αντισυνταγματική φορολογία και περικοπές μισθών, την νέα απαίτηση της τρόικας για την απαγόρευση των απεργιών – μήπως να ακυρώσουμε και το πολίτευμα για λόγους “έκτακτης ανάγκης” ;
Θα περίμενα την κινητοποίηση της Δικαιοσύνης και στην περίπτωση των προεκλογικών ψεμμάτων και υποσχέσεων όλων των κομμάτων, και ιδιαιτέρως της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, θα περίμενα την κινητοποίηση της Δικαιοσύνης στις καταχρήσεις των τραπεζών έναντι των πελατών τους, στην κλοπή των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων, θα περίμενα την κινητοποίηση της Δικαιοσύνης στην περίπτωση των ενόχων για τον άδικο θάνατο των τριών εργαζομένων της Μαρφίν, θα περίμενα την κινητοποίηση της Δικαιοσύνης στις μεθοδεύσεις της ΤτΕ για την απορρόφηση της Πρώτον Μπανκ, θα περίμενα την κινητοποίηση της Δικαιοσύνης στις μεθοδεύσεις της ΤτΕ την περίοδο του σκανδάλου του Χρηματιστηρίου και για το Σκάνδαλο του Χρηματιστηρίου, θα περίμενα την κινητοποίηση της Δικαιοσύνης στην απόδοση των φορολογικών δεδομένων των πολιτών σε ιδιωτικές εταιρίες.
Πολλά θα περίμενα από την Δικαιοσύνη.
Να τα περιμένω τελικά ; Ή μήπως το πρόβλημα μας είναι μόνο η Χ.Α. ; Ξεχάσαμε ότι η εγκληματικότητα στην χώρα έχει ανέβει ραγδαία; Ξεχάσαμε τους ηθικούς αυτουργούς για τον τριπλασιασμό των αυτοκτονιών ; Τα ξεχάσαμε αυτά ;
Καλώς !
Η κυβέρνηση όμως, με αυτή την κίνηση, εκτός του ότι επέδειξε τεράστια πολιτική υποκρισία, επέδειξε και τεράστια ταραχή και φόβο, γιατί είναι προφανές ότι μέσα στον πανικό της, πέφτει συνεχώς σε λάθη. Η Χ.Α., εφ’ όσον αποτελεί απειλή για την κοινωνία – αναρωτιέμαι μερικές φορές ποια είναι η μεγαλύτερη απειλή για την κοινωνία – έπρεπε να αντιμετωπιστεί ενωρίτερα, πριν μπει στην Βουλή. Τώρα, είτε το θέλει είτε όχι, το αντιπέρα πολιτικό σύστημα, έχει βάλει το κεφάλι του στον ντορβά γιατί δοκιμάζει τα δημοκρατικά αισθήματα και τις πίσω σκέψεις των Ελλήνων, οι οποίοι όσο ανεκτικοί και υπομονετικοί και να είναι, δεν παύουν να έχουν και την ελληνική πονηρία του Οδυσσέα στο κεφαλάκι τους.
Για όσους ξέχασαν την ιστορία – πρωτότυπο – ας ανατρέξουν να διαβάσουν ότι ο Χίτλερ, πριν γίνει καγκελάριος, είχε φυλακισθεί δύο φορές και το κόμμα του είχε κηρυχθεί παράνομο. Αυτό επιδιώκει ο Σαμαράς ; Να κάνει την Χ.Α. Κυβέρνηση ;
Ας προσέξουν λίγο, γιατί όπως “κατάφεραν” να “δημιουργήσουν” την “νέα ελληνική τηλεόραση” που δεν την παρακολουθεί κανένας πλέον, έτσι θα καταφέρουν να αντιμετωπίσουν και την Χ.Α. …………
Άλλωστε, οι υποσχέσεις και οι δηλώσεις του Σαμαρά, του Βενιζέλου και των άλλων βουλευτών και υπουργών αυτών των πεπαλαιωμένων κομμάτων, είναι γνωστό ότι πάντα είναι αληθείς…………..
Θα κλείσουμε με μία δήλωση του Μάκη Βορίδη : και οι 200 Βουλευτές είναι αρκετοί για την Βουλή…..
Όντως, είναι αρκετοί για να μην μπορούν να μπουν στην Βουλή άλλοι πλην των παραδοσιακών γόνων των πολιτικών οικογενειών και όσων αδρά ρέει χρήμα από γύρω………………….
Γρηγορείτε !
Ο “φασισμός των γραβατοφόρων”, φυλάκισε τον “φασισμό των ροπαλοφόρων”
Όθων Ιακωβίδης
Το κατοχικό Ολιγαρχικό καθεστώς των Μνημονιοφυλάκων, έδειξε ότι διαθέτει ισχυρά αντανακλαστικά, προκειμένου να διατηρεί, όσο μπορεί καλύτερα, τη μάσκα της Δημοκρατίας που φορά, προκειμένου να παίζει ασφαλέστερα τον ρόλο του επιτηρητή των όρων της παράδοσης της Χώρας (διάβαζε “Μνημόνια”) στους πάτρωνές του.
Άδραξε την ευκαιρία από τη δολοφονία ενός άτυχου συμπολίτη μας από την επίσημη φασιστική εκδοχή της υπόστασής αυτού του καθεστώτος (τη Χρυσή Αυγή) και, με νομικές διαδικασίες αμφιβόλου εγκυρότητας (σύμφωνα με όλους τους έγκριτους εξωκομματικούς νομομαθείς που ρωτήθηκαν δημοσίως) εμφανίζεται στα βοθροκάναλα της κρατικής προπαγάνδας και προβάλλεται ως προασπιστής της Δημοκρατίας !!!
Ποιοί;
•
Αυτοί που σύστησαν και λειτούργησαν, όλα αυτά τα χρόνια της “μεταπολίτευσης” τις συμμορίες του Πα.Σο.Κ, της ΝΔ και των άλλων δημοκρατικών δυνάμεων” που ρήμαξαν εξαντλητικά τη Χώρα, μέχρι την πτώχευσή της, ή συνέτειναν με την αδράνειά τους για αποφυγή αυτής της πορείας, κατηγορούν άλλους για “σύσταση συμμορίας”..
•
Αυτοί που έχουν καταλύσει τη Δημοκρατία, εκχωρόντας την ίδια την Ελευθερία της Χώρας (με την παράδοση της Εθνικής κυριαρχίας επί του πλέον ζωτικού εθνικού χώρου, αυτού της Οικονομίας) και (εντελώς φαασιστικά) σφετερίζονται τη νομιμοποίηση που τους περέχει η λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών (Βουλή, Κυβέρνηση, Προεδρία Δημοκρατίας, Δικαιοσύνη, Δημ. Διοίκηση) προκειμένου να διατηρείται η πορεία προς την τέλεια και ολοκληρωμένη λεηλασία της Ελληνικής κοινωνίας, προς όφελος των έξωθι πατρόνων τους.
•
Αυτοί που ασκούν τον “φασισμό της γραβάτας”, που έχει οδηγήσει στην απελπισία το μεγαλύτερο κομμάτι της κοινωνίας μας και στην αυτοκτονία χιλιάδες συμπολίτες μας, αποδεικνύοντας ότι αυτός ο κρατικός φασισμός είναι πολλαπλασίως καταστροφικότερος του φασισμού των ροπαλοφόρων.
Παρακαλουθούμε, έτσι, το εξής τραγελαφικό:
Ο μέν “φασισμός των γραβατοφόρων” βρίσκει την ευκαιρία να προβληθεί ως η πολιτική δύναμη που προστατεύει τη Δημοκρατία (αποκρύπτοντας όπως μπορεί την αλήθεια πως δεν μπορεί να υπάρχει Δημοκρατία όταν η Χώρα είναι κατεχόμενη από ξένες δυνάμεις) ο δε “φασισμός των ροπαλοφόρων” βρισκει την ευκαιρία να προβληθεί σαν η πολιτική δύναμη που βρίσκεται απέναντι στο πολιτικό σύστημα το ποίο, αφού δημιούργησε όλες τις προϋποθέσεις της πτώχευσης, επιτηρεί τώρα την εκτέλεση των όρων κατοχής της Χώρας, για λογαριασμό των επικυρίαρχων δυνάμεων.
Δηλαδή, ενώ η ύπαρξη και των δύο, εδράζεται στη φασιστική βία (εφαρμοζόμενη με διαφορετικό τρόπο απο τον καθ΄ένα τους) ο ένας κατηγορεί τον άλλο για φασισμό !!
Εν τω μεταξύ, η κοινή γνώμη αποπροσνατολίζεται από το κυρίαρχο πρόβλημά της (που είναι η επιβίωση του κάθε πολίτη μέσα από την επιβίωση της Ελληνικής κοινωνίας από τον όλεθρο στον οποίο την οδηγεί το “πρόγραμμα δάσωσης” της) και οι Μνημονιοφύλακες βρίσκουν περισσότερο θράσσος για να βαθύνουν και να επισπεύσουν αυτό το καταστροφικό για τη Χώρα, “πρόγραμμα δάσωσης”….
Ο Ελληνικός λαός, όμως, δεν είναι τόσο κοιμισμένος ή ηλίθιος, όσο τον νομίζουν.
Το ιστορικό ξυπνητήρι έχει ενεργοποιηθεί και δεν θα αργήσει να γίνει σειρήνα ξεσηκωμού.
Για να στείλει στον Καιάδα της Ιστορίας κάθε έκφανση φασισμού, είτε της γραβάτας, είτε του ρόπαλου.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)