Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου 2014

Η 11η Σεπτεμβρίου της Ελλαδας: Ποιος κρύβεται, τελικά, πίσω από τη μοιραία πτήση του Σινούκ και το θάνατο του Πατριάρχη Αλεξανδρείας;

της Στέλλας Μεϊμάρη
10 χρόνια ακριβώς συμπληρώνονται σήμερα από τη «μαύρη επέτειο» της πτώσης του Σινούκ και του φρικτού θανάτου του Πατριάρχη Αλεξανδρείας, Πέτρου. Ήταν λίγο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην Αθήνα, στις 11 Σεπτεμβρίου του 2004, όταν όλη η Ελλάδα πάγωσε στο άκουσμα της είδησης. Πρωθυπουργός της χώρας ήταν τότε ο Κώστας Καραμανλής. Το στρατιωτικό ελικόπτερο που μετέφερε τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας Πέτρο και τη συνοδεία του στο Άγιο Όρος κατέπεσε στη θάλασσα λίγο πριν προσγειωθεί, παρασύροντας στον θάνατο τους συνολικά 18 επιβάτες του. Ανάμεσα τους και ο προκαθήμενος Αλεξανδρείας.
Μια υπόθεση που «έκλεισε» χωρίς πραγματικά να εξιχνιαστεί ποτέ, αντίθετα μετατράπηκε σε ένα πολιτικο-οικονομικό θρίλερ. Τα σκοτεινά σημεία πάρα πολλά, ενώ πλήθος ερωτημάτων παραμένουν μέχρι και σήμερα ακόμα αναπάντητα. Τι πραγματικά συνέβη, λοιπόν, την 11η Σεπτεμβρίου του 2004 και προκάλεσε τη μυστηριώδη πτώση του στρατιωτικού ελικοπτέρου Σινούκ; Το pentapostagma.gr θα προσπαθήσει, δέκα χρόνια μετά, να ρίξει λίγο φως στην περίεργη αυτή υπόθεση.
Το πρώτο στοιχείο που προκαλεί τουλάχιστον «εντύπωση» είναι η ώρα θανάτου που αναγράφηκε στο επίσημο πιστοποιητικό θανάτου του Πατριάρχη Αλεξανδρείας. 12 Σεπτεμβρίου 2004 και ώρα 15.35. Πως, όμως, κάτι τέτοιο είναι λογικά δυνατόν, όταν η πτώση του ελικοπτέρου έχει καταγραφεί μια μέρα πριν, δηλαδή την 11η Σεπτεμβρίου 2004 και ώρα 10:45;
Υπάρχουν μαρτυρίες ψαράδων που αναφέρουν ότι είδαν έκρηξη λίγο πριν την πτώση του Σινούκ, ενώ βρέθηκαν και χημικά εγκαύματα στις σωρούς.Σημειώθηκε όντως έκρηξη στον αέρα και από τι προήλθε; Η ιατροδικαστής-πραγματογνώμονας Λάρισας, κα. Αποστολία Ακριβούση, αναφέρει στην έκθεση της: «Iσχυρότερη πιθανή ενδεχόμενη εκδοχή είναι αυτής της εκρήξεως προς της ελευθέρας πτώσεως του ελικοπτέρου. Δεν καθίσταται δυνατή μέχρι σήμερα με επιστημονικό κριτήριο η ταυτοποίηση του μέσου που προκάλεσε τα χημικά εγκαύματα».
Ένα άλλο «σκοτεινό» σημείο που προβληματίζει μέχρι και σήμερα είναι το γεγονός ότι οι αρμόδιοι άφησαν το ελικόπτερο να πετάξει χωρίς φορητό πομπό εντοπισμού ανάγκης (ΕLT). Αν τον διέθετε, οι διαδικασίες εντοπισμού θα ήταν άμεσες, αλλά η μη παρακολούθηση της πτήσης του από την ΥΠΑ και την Πολεμική Αεροπορία καθυστέρησαν δραματικά την επιχείρηση. Μάλιστα, συγκλονιστικό είναι το γεγονός ότι αυτή η καθυστέρηση υπήρξε μοιραία για τον άτυχο Πατριάρχη Αλεξανδρείας Πέτρο, ο οποίος επέζησε από τη πτώση και χαροπάλευε στη θάλασσα 28 ολόκληρες ώρες, όπως αναφέρθηκε στα επίσημα έγγραφα. Γιατί καθυστέρησε, άραγε, τόσο πολύ μια τόσο σημαντική επιχείρηση διάσωσης;
Το ελικόπτερο πετούσε με τουρκικό κωδικό από την Πάχη Μεγάρων στον Καρέα και από τον Καρέα στην Κάρυστο, προκαλώντας σύγχυση στο σύστημα εναέριας κυκλοφορίας της ΥΠΑ. Σε απόρρητη έκθεση αναφέρεται χαρακτηριστικά πως: «Περιέργως το ελικόπτερο είχε κωδικό 0001, ο οποίος ανήκει στην οικογένεια κωδικών που είναι εκχωρημένοι από τον ICAO στην Τουρκία». Γιατί οι πιλότοι, όμως, άλλαξαν τους κωδικούς αναγνώρισης; Μήπως με κάποιο τρόπο «αναγκάστηκαν» να προβούν σε μια τέτοια ενέργεια και έτσι τελικά το σύστημα ασφαλείας έβλεπε στον αέρα του ένα τούρκικό στρατιωτικό ελικόπτερο, δηλαδή ένα «εχθρικό στόχο», με αποτέλεσμα να καταρριφθεί;
Πάντως, ο καθηγητής Κάρολος Ανδριώτης ισχυρίζεται πως η πτώση του ελικοπτέρου ήταν όντως αποτέλεσμα δολιοφθοράς, με στόχο να φονευθεί ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας. Μάλιστα, υποστηρίζει ότι ανώτερο κυβερνητικό στέλεχος του Υπουργείου Εξωτερικών, που ήταν υποχρεωμένο από το πρωτόκολλο να συνοδεύσει τον Πατριάρχη Πέτρο κατά την επίσκεψή του στο Άγιο Όρος, απέφυγε επιμελώς να συμμετέχει στην αποστολή, εκστομίζοντας στον ίδιο το αφοπλιστικό επιχείρημα «Γιατί να πήγαινα, για να σκοτωθώ;». Ο κ. Ανδριώτης ενημέρωσε το Πεντάγωνο και αποκάλυψε στον υφυπουργό Αμύνης όλα όσα γνώριζε, δίνοντας μάλιστα και το όνομα του συγκεκριμένου ανωτέρου κυβερνητικού στελέχους του Υπ. Εξωτερικών. Δυστυχώς, όμως, όπως αναφέρει, οι ισχυρισμοί και οι αποκαλύψεις του θάφτηκαν.
Στη μοιραία πτήση την τελευταία στιγμή δεν επιβιβάστηκαν δύο άνθρωποι: Ο δικαστικός Μ. Μαργαρίτης (αρκετά γνωστός από τη δίκη της τρομοκρατικής οργάνωσης 17η Νοέμβρη) και ο Απόστολης Φορλίδας (πρώην δημοσιογράφος, μέλος της πατριαρχικής συνοδείας). Ο τελευταίος λίγο καιρό αργότερα έβγαλε το ράσο και απείλησε με αποκαλύψεις ,αλλά δείχνοντας εξαιρετικά φοβισμένος, εξαφανίστηκε…
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί, πως την ίδια μέρα της συντριβής ήταν προγραμματισμένη επίσκεψη και του ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν στο Ρώσικο Μοναστήρι στο Άγιο Όρος, επίσης με ελικόπτερο Σινούκ. Μόνο που για άγνωστο μέχρι και σήμερα λόγο, ο Πούτιν, κυριολεκτικά στο «παρά πέντε», αποφασίζει να μη μετέβη στο Άγιο Όρος με το Σινούκ, αλλά ακτοπλοϊκά. Για κάποιους, ο λόγος ήταν ότι γνώριζε…
pentapostagma.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου