Θέμα: «Προσπάθεια λεηλάτησης της περιουσίας του Ελληνικού Κράτους. – Προκλητική πώληση των αεροσκαφών της Ολυμπιακής Airbus A300 σε εξευτελιστική τιμή »
Αρνητικά σχόλια προκαλεί στην κοινή γνώμη ο καταιγισμός δημοσιευμάτων και αποκαλύψεων που δημοσιοποιούνται τις τελευταίες ημέρες σχετικά με τη διαφαινόμενη προσπάθεια από την πλευρά της Κυβέρνησης να ολοκληρώσει την πώληση περιουσιακών στοιχείων του Ελληνικού Κράτους κάτω από περίεργες μεθοδεύσεις και με τον μανδύα της νομιμοποίησης μέσω της Διυπουργικής επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, προπαραμονές των Χριστουγέννων του 2011, και συγκεκριμένα στις 23-12-2011.
Ερωτηματικά προκαλεί η σπουδή που έδειξε η Διυπουργική να ολοκληρώσει των πώληση 4 αεροσκαφών Airbus A340-300 με αριθμούς κατασκευαστή (MSN) 235,239,280, 292, τα οποία το Δημόσιο είχε υπεκμισθώσει στην εταιρεία ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ε, μέχρι της 31-12-2011.
Οι δημοσιοποιημένες και αναρτημένες στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» αποφάσεις της Διυπουργικής, με αριθμ: 197/5-12-2011 & 198/23-12-2011, αντί να ρίχνουν φως στο θέμα της επιλογής και κατοχύρωσης αγοραστή θολώνουν το πεδίο περισσότερο ειδικά με την μη αναγραφή του τιμήματος πώλησης ανά μονάδα.
Το γεγονός ότι ο ίδιος διαγωνισμός, για την πώληση των συγκεκριμένων αεροσκαφών, μέσα στο 2010 είχε κηρυχτεί άγονος από τον τότε Υπουργό Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου λόγω χαμηλού τιμήματος, κάτω των 100 εκατομμυρίων ευρώ που ζητούσε το Ελληνικό Δημόσιο, σε συνδυασμό με τις ανταποκρίσεις έγκυρων ξένων ειδησεογραφικών πρακτορείων, που αναφέρουν ότι το τίμημα για την πώληση ανέρχεται μόνο στο ποσό των 31 εκατομμυρίων ευρώ, προκαλούν εύλογα την απορία όλων.
Πώς η Κυβέρνηση Παπαδήμου προχωρά σε μια τόσο επιζήμια συναλλαγή όπως διαφαίνεται;
Ποια συμφέροντα κρύβονται από πίσω;
Επιπλέον, μελετώντας διεξοδικά τις δύο αποφάσεις της Διυπουργικής, ερωτηματικά προκαλεί η ταχύτητα με την οποία διεκπεραιώνεται η ανάθεση της αποτίμησης και η επιτόπια αποτίμηση της αξίας των αεροσκαφών από τον ανεξάρτητο σύμβουλο SL ENGINEERING & SERVICES μέσα σε διάστημα 18 ημερολογιακών ημερών, όταν ο επίσημος συνεργάτης αποτίμησης της πώλησης, η εταιρεία GRANT THORNTON, ήδη με επιστολή της τη 30-11-2011αναφέρει ότι μόνο για την επιτόπια αποτίμηση χρειάζεται χρόνο 48 ημερών και όχι νωρίτερα από τις 18-01 -2012.
.Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
Ø Ποιος ήταν ο λόγος του επείγοντος της ολοκλήρωσης της πώλησης που επικαλούνται με απευθείας ανάθεση, όταν η διαδικασία ήδη έτρεχε με διεθνή διαγωνισμό από το 2010;
Ø Για ποιο λόγο δεν ελήφθη υπ’ όψιν η έκθεση και εισήγηση της εταιρείας GRANT THORNTON που ζητούσε συγκεκριμένο χρόνο για την αποτίμηση της αξίας των αεροσκαφών; Να κατατεθεί η αλληλογραφία και οι επιστολές της εταιρείας.
Ø Με ποιο κριτήριο επελέγη η εταιρεία αποτιμήσεων SL ENGINEERING & SERVICES για την αποτίμηση της αξίας των αεροσκαφών;
Ø Πως είναι δυνατόν η επιτόπια και ενδελεχής αποτίμηση των αεροσκαφών να έγινε στις 23-12-2011 όπως αναφέρεται στην απόφαση της Διυπουργικής (198/23-12-2011), δηλαδή την ίδια ημέρα με την συνεδρίαση της επιτροπής; Να κατατεθούν τα έγγραφα της έκθεσης της εταιρείας καθώς και τα πρακτικά της συνεδρίασης της επιτροπής.
Ø Ποιο είναι το τίμημα της αγοράς και ποιο της πώλησης ανά τεμάχιο των αεροσκαφών που επετεύχθη;
Ø Ποια είναι η διαφορά τιμήματος πώλησης μεταξύ της τιμής που επετεύχθη τώρα με την τιμή που είχε δώσει ο πλειοδότης του άγονου διαγωνισμού του 2010; Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα και οι σχετικοί συγκριτικοί πίνακες τιμών;
Ø Υπήρξε όφελος ή ζημία για το Ελληνικό Δημόσιο από την τιμή πώλησης των συγκεκριμένων αεροσκαφών;
Ø Με ποια αρμοδιότητα συμμετείχαν στην Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων & Αποκρατικοποιήσεων ο κ. Υπουργός Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης;
Ø Έχει επέμβει μετά τις δημοσιογραφικές αποκαλύψεις και τα πολλά ερωτηματικά ο εισαγγελέας Οικονομικού εγκλήματος;
Ο ερωτών Βουλευτής
Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου