Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Υπό "διάλυση" η ΕΛΑΣ λόγω ΔΝΤ



Να κάνουν λιγότερα χιλιόμετρα έχει ζητήσει το ΔΝΤ από τους αστυνομικούς της Ομάδας ΔΙΑΣ, με αποτέλεσμα το 20% των μοτοσικλετών τους να παραμένει ακινητοποιημένο και πολλοί να έχουν τοποθετηθεί σε πεζές περιπολίες, λόγω έλλειψης χρημάτων. Ακόμη 30 από τα 60 περιπολικά της Άμεσης Δράσης βρίσκονται για τους ίδιους λόγους εκτός λειτουργίας, ενώ η κρίση “χτύπησε” και τα υπηρεσιακά τηλέφωνα, περίπου 1.000 εκ των οποίων δε θα “ξανασηκωθούν”. 

Σύμφωνα με το “Βήμα” (17/02), η έλλειψη χρημάτων και η νέα διαδικασία έγκρισης πιστώσεων, που προβλέπει ότι μηνιαίως το ποσοστό διάθεσης χρημάτων δεν πρέπει να υπερβαίνει το 7% του ετήσιου προϋπολογισμού, έχουν δημιουργήσει μία εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση στην ΕΛΑΣ, κάθε δαπάνη της οποίας πρέπει να τυγχάνει της έγκρισης της Υπηρεσίας Δημοσιονομικού Ελέγχου. 
Σημειώνεται μάλιστα, ότι για το 2011 δεν έχει εγκριθεί καμία από τις νέες δαπάνες λόγω οφειλών ύψους περίπου 18 εκατ. ευρώ της ΕΛΑΣ από το 2010, οι οποίες βρίσκονται στη φάση της "τελικής τακτοποίησης". 
“Μείναμε” από μοτοσικλέτες, περιπολικά και... καύσιμα
Σύμφωνα με μαρτυρίες αστυνομικών και αναφορές συνδικαλιστών, που επικαλείται το δημοσίευμα, “λόγω έλλειψης χρημάτων έχει ζητηθεί από άνδρες της ομάδας ΔΙΑΣ να κάνουν λιγότερα χιλιόμετρα. Επιπλέον πολλοί εποχούμενοι αστυνομικοί έχουν τοποθετηθεί σε πεζές περιπολίες. 
Τέλος, υπολογίζεται ότι, αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση για έναν μήνα, όλες σχεδόν οι μοτοσικλέτες αυτής της ομάδας πρόληψης των εγκληματικών ενεργειών θα είναι εκτός λειτουργίας. Και αυτό ασφαλώς θα σημάνει αμέσως ότι οι κακοποιοί θα έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια κινήσεων”. 
Ακόμη, σύμφωνα με εκτιμήσεις συνδικαλιστών, “λόγω έλλειψης χρημάτων για συντήρηση έχουν ακινητοποιηθεί 150 περιπολικά και περίπου το 10% των 150 μοτοσικλετών της ομάδας Ζ. 
Ακόμη υπολογίζεται ότι 30 από τα 60 περιπολικά της Αμεσης Δράσης βρίσκονται για τους ίδιους λόγους εκτός λειτουργίας. Και η κατάσταση αυτή θα γίνεται καθημερινά χειρότερη”.
Αντίστοιχο πρόβλημα εκτιμάται ότι θα υπάρξει και με τα καύσιμα. Στον προϋπολογισμό του 2011 υπάρχει πρόβλεψη για εκροή 18 εκατ. ευρώ για την αγορά καυσίμων των οχημάτων της ΕΛΑΣ. Ωστόσο από τις προηγούμενες χρονιές υπολογίζεται ότι οι ετήσιες ανάγκες των αρχών ασφαλείας για καύσιμα ανέρχονται στα 30 εκατ. ευρώ. 


Είναι πολλά τα λεφτά...
Στο πνεύμα των ημερών και η ΕΛΑΣ, που αναζητά εξοικονόμηση πόρων από τα έξοδά της για ρεύμα και τηλέφωνα, αφού καταβάλλει ετησίως 10 εκατ. ευρώ στον ΟΤΕ, 6,8 εκατ. ευρώ στη ΔΕΗ, 700.000 ευρώ στην ΕΥΔΑΠ, 700.000 ευρώ για κινητά τηλέφωνα και 265.000 ευρώ για φυσικό αέριο. 
Κατά συνέπεια, αποφασίστηκε να τοποθετηθεί σε όλες τις αστυνομικές υπηρεσίες της Αθήνας και της επαρχίας αρμόδιος αστυνομικός για την οικονομία ρεύματος, που θα φροντίζει να κλείνει οτιδήποτε προκαλεί σπατάλες.
Ακόμη, σύμφωνα με το δημοσίευμα, πρόβλημα αναμένεται να δημιουργηθεί και με τη σίτιση κρατουμένων στα αστυνομικά τμήματα, καθώς το ημερήσιο κόστος παροχής φαγητού σε κάθε κρατούμενο υπολογίζεται σε 5,79 ευρώ και για το 2011 το σχετικό ποσό που προβλέπεται στον προϋπολογισμό ανέρχεται σε 5,5 εκατ. ευρώ. 
Αυτή η πίστωση όμως κρίνεται ότι δεν επαρκεί, αφού το 2010 για τον ίδιο λόγο εκταμιεύθηκαν περίπου 9 εκατ. ευρώ. 
Τέλος, λόγω μη έγκρισης των κονδυλίων, προβλήματα υπάρχουν και στη χρήση αναλώσιμων υλικών στα γραφεία των αστυνομικών. Οπως χαρακτηριστικά έλεγαν αστυνομικοί, "δεν έχουμε ούτε χαρτιά και μολύβια για να γράψουμε".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου